Förändringens vindar hörs kanske i fjärran..

(null)
Ny soffa !
Helt fantastiskt skön att sitta i, 
dessutom jätte-snygg 
o i en färg o material jag inte ens var i närheten av att ha tänkt på 
när vi åkte iväg på soff-köpar-utflykt ☺️
Nu är den hundfri också till vovvarnas stora förtret.
De får finna sig i att ligga nedanför i sina egna sängar under tv-kvällarna.
Än så länge leder vi, husse o matte den kampen 😉
(null)
Fast under protest 
för terrier som de är måste de visa sitt missnöje o gå in o lägga sig i sovrums-sängen o sura.
(null)
I helgen som var fick jag äran att skjutsa dottern till lite paddel o trevligheter i Säter,
det innebar att jag fick köra RIKTIGT bil 
så jag njöt o så jag ännu mer saknar vår fina Volvo 😔
Alltså det finns massor av fina bilar men Volvo förblir bilen i mitt hjärta oavsett.
Jag hoppas jag får nöjet att äga o köra en alldeles egen igen 
innan jag lämnar jordelivet 🙏🏼
(null)
Loppisen har haft öppet två söndagar nu o det har varit lika fantastisk roligt som vanligt, 
mycket folk o många skratt har det blivit.
Nu på torsdag öppnar den officiellt inför sommaren 
o håller öppet till mitten av augusti,
i vanlig ordning.
Kanske kanske blåser förändringens vindar för den, det visar sig, 
tankar finns o det smids planer.
Jag väntar med nyfikenhet på vad framtiden o planerna ger.
Får se vad det blir av det hela, 
hur som helst vill jag att Sommarloppisen skall leva vidare o vara den välbesökta o trevliga den alltid varit.
Sen kanske den inte alltid bor i mitt garage, 
men det spelar ju inte så stor roll, 
bara att den finns känns viktigt för mig!
Förändringar, utveckling o nya influenser är bra 
det gör att saker o ting lever vidare, frodas o växer,
det är precis det jag så gärna vill,
tänk att se det lilla frö jag sått
gror o växer sig stor o stark.
Kanske till o med ger frukt o även lite lönsamhet åt nån 
som vill ta över efter mig, 
för mig vore det drömmen.
Jag har satt Sommarloppisen på kartan i Stjärnsund 
o jag vill inget hellre än att den skall leva vidare! 
Men än är allt som vanligt så varmt välkommen till Sommarloppisen 2022 på Klackvägen 11





Kommentera inlägget här :