Omättlig hunger

Jag har varit så hungrig i två dagar
Kroppen skriker efter …..ja om jag det visste ?
Så vi har ätit baconinlindad fläskfilé m goda tillbehör 
(null)
Jag har ätit glutenfria chicken Nuggets med god hemgjord potatismos 
o en härlig sallad med den godaste dressingen jag vet.
Medan Stefan fått sin favorit,
stuvad spenat, stekt falukorv o potatis
nåt han skulle kunna äta varje dag.
Vi har ätit den godaste köttgrytan 
ni vet ett sånt där mustigt långkok
med massor av goda tillbehör o smaker.
Jag har bott vid spisen dessa dagar 
o tillagat det ena godare än det andra.
(null)

Jag har gjort glutenfri ostmacka till kaffet, 
nåt jag vanligtvis aldrig gör.
Jag har försökt äta mig ohungrig på Majskakor
pga dess låga kalori innehåll,
Inget funkar just nu, 
så funderar skarpt på om jag håller på att bli sjuk
eller om jag har nån form av brist i kroppen 
eller om det bara är oron över att badsäsongen strax är här,
som ger mig hjärnspöken,
har ju några Corona-kilon som inte vill släppa taget om mig.
(null)

Jag har till o med ätit ett par påsar Twek, 
vilket bekymrar mig allra mest för jag äter aldrig godis.
Jag öppnar o stänger kylskåpet otalet gånger nästan dygnet runt,
tittar i skafferiet, hittar inget, men tittar ändå ännu en gång
jag är så oerhört sugen o hungrig.
Blir liksom inte mätt hur mycket jag än stoppar i mig,
kroppen känns bara helt tom o totalt utan energi.
(null)
Så idag när vi kom hem från Hofors 
o jag packade upp veckans matvaror märkte jag 
att det var mycket som hamnat i kassarna
som inte stod på lappen.
Vilket ju är typiskt för just att "handla hungrig"
(null)
Så Stefan fick pepparbiff till kvällsmat idag
vilket inte alls stod på tisdags-matsedeln 
det var nog snarare isterband m stuvad potatis o rödbetor,
pasta o köttfärssås 
eller kanske till o med kanske bara en god enkel tomatsoppa.
Men tror han aktade sig noga för att klaga över middagen
för han gillar nog min nytillkomna stora hunger
vilket resulterat i alla möjliga välsmakande middagar,
mellanmål o hembakat.
Nu skall jag lägga mig o läsa recept 
för jag har stora o goda planer redan inför morgondagens lunch.
Godnatt ! 



Kommentera inlägget här :