Släpper bomben ….

Godmorgon! 
Den där goa sommarvärmen lyser ff. med sin frånvaro. 
Det blåser styv kuling vilket jag ogillar skarpt, 
ändå är livet ganska gott o jag ser med spänning fram emot en annorlunda o mycket intensiv vecka.
Nu kan jag äntligen berätta o släppa sommaren stora nyhet.
(null)
Jag flyttar nästa vecka!!!
till denna vackra byggnad,
Sommarloppisen har vuxit ur garaget.
Så vi flyttar till vackra Bruksboa 
in i fd. Kryddboden.
Från o med nästa lördag 18/6 
hittar ni mig o min härliga Sommarloppis 
nere på bruket. 
Vi blir granne med Carinas trevliga Bistro o Café 
o får utsikt mot den vackra dammen 
där även Stjärnsunds sommarmarknad håller till på lördagarna under Juli o delar av Augusti.
Detta ser jag verkligen fram emot känns som en värdig avslutning på mina 10 år som Loppis-Iréne.
Varmt välkommen alla, 
både nya o återkommande kunder.
(null)
Vet att jag inte skrivit på ett tag
jag är ju lite av periodare,
men håll ut uppdateringar dyker upp lite då o då.
(null)
Lite som de nyplanterade träden i våra alléer genom bruket.
Kul med den satsningen då just alléerna är ett av Stjärnsunds vackra inslag 
o dessutom i stort behov av föryngring o nya träd.
Men nu är alla döda träd återplanterade så om några år gapar det inte längre tomt här o där när ni passerar genom bruket.
(null)Att vi köpt ny sittvänlig soffa det vet ni redan men nästa stora nyhet är att vi blivit med en ny säng också.
En stor o vacker Hilding-säng,
så nu är vår vackra cremevita shabby chic säng till salu,
för tyvärr har vi inte plats att ha båda sängarna kvar.
Till min stora sorg.
(null)
Då jag tokgillar den vita sänggaveln som när jag första gången jag såg den på Tigrens möbler,
helt trollband mitt hjärta. 
Jag bara måste ha den, 
skrek hela mitt väsen !
Så kan det vara ibland, 
men som det ser ut nu kommer våra vägar att skiljas 
o jag hoppas att den som köper den kommer älska den lika mycket som jag gör.
Så är du eller nån i din bekantskapskrets ute efter en vacker säng med nästan nya lyxiga resårbottnar så hittar ni den hos oss. 
Den är till salu för mindre än halva inköpspriset. 
Detta eftersom gaveln är nåt år äldre än de näst intill nyinköpta madrasserna.
(null)
Sedan har jag äntligen haft tillfälle att använda mina nya två vackra Olars Ulla klänningar.
Nya ? nåja, de är inköpta förra året men är ändå nya.
(null)Att det blev tillfälle att äntligen använda dem berodde på att  på torsdagen var det skolavslutning i Grytnäs kyrka för mina barnbarn som bor i Avesta.
Äntligen är det ju tillåtet igen att samlas o kunna närvara vid sådana minnesvärda stunder.
Men vet ni det kändes både lite oroande skrämmande o lite märkligt efter så lång tid som jag undvikit folkmassor.
Så lätt vi människor anpassar oss till de yttre förhållandena, 
tur vi är anpassningsbara individer annars hade vi kanske inte funnits kvar på jorden. 
(null)
(null)
Sedan på fredagen var det dags för första o äldsta barnbarnets student 💝
(null)
Så fort tiden går, 
jag skulle behöva bromsa ner hastigheten lite 
för det är så mycket jag har kvar att göra. 
Men tiden rinner så fort iväg,
så skall jag hinna allt måste jag bli långt över hundra år 🥰
(null)
Jag har så många oupplevda o önskade saker kvar.
Så just nu har jag bara en önskan ❤️
Att få förmånen att bli riktigt gammal 💝

Kommentera inlägget här :