Hjälp får inte till det !!

Sliter som en varg för att få till det på Bruksboa för loppisen. 
Men det vill sig inte riktigt,
pedanten i mig skriker o ryar
gör mig stressad o ledsen.
(null)
Idag torsdag känner jag att jag måste få till det
för fredagen hade jag tänkt ha till städ  piff o att bara få njuta av att vara färdig.
Men färdigheten lyser långt bort o frånvaron av trivsel i den vackra lokalen är stor just nu.
Logistiken vill sig inte, 
att få allt på plats vill sig inte. 
Har snart flyttat runt alla hundratals prylar ett helt varv i lokalen 😔
Nåja jag får sänka garden, 
låta det bli som det blir.
Samtidigt måste jag lära o tillåta mig att njuta av att jag fått den här möjligheten,
den gör ju att jag kan sluta med flaggan i topp. 
(null)
Alltså läget är GULD, 
lokalen otroligt vacker 
o jag är livrädd förstöra nåt värdefullt vi har på bruket.
Jag hoppas så att min hyresvärd vill ta över mitt koncept 
o ha lika roliga somrar som jag haft med min älskade Sommarloppis 💝
Den har blivit ett återkommande inslag i sommar-Stjärnsund 
o jag har den absolut finaste kundkrets o besökare.
Loppisen har varit mitt hjärteprojekt, mitt skötebarn 
o har gett mig stor o varm glädje.
Att dessutom se alla besökare gå ifrån den med ett nöjt leende på läpparna har gjort så gott i mitt hjärta.
(null)
Att jag dessutom hälsades Välkommen av skygga herrgårdskatten Barry 
tar jag som ett gott omen.
Absolut att det betyder 
"allt gott o Lycka till i sommar!"
Han o jag tog en sväng på bruket innan jag skjutsade hem honom igen,
han jamade glatt innan han hoppade ur. 
Lite som att han tackade för åkturen ☺️
(null)
Nya sängen förresten är en riktig hit,
vi sover som gudar alla fyra i familjen numera. 
När vi äntligen fick ihop den vill säga.
(null)
Så tacksam över den 
o att jag dessutom vet var min förra vackra stora säng hamnat,
känns så bra ! 
Den bor numera i en stor vacker gammal anrik byggnad nere på bruket.
I ett sovrum där den är som gjord för att stå i.
(null)
Men säg den lycka som varar 
idag väcktes jag klockan 6 av en orolig Stefan, 
som sa att det blinkar en RÖD lampa på pannan !
Motorskyddet hade löst ut
så har vi riktig otur är det kompressorn som krånglar 
o vet ni det är det enda som inte bytts ut i pannan efter åsknedslaget 2018. Allt annat är nytt till o med all elektronik.
Tur man har humor för pannan har varit en enda lång oroshärd o penningslukare i snart 4 år. 
(null)
Men avslutar med lite odlarglädje idag
mina Tiny Tim tomater har börjat mogna, 
det ger sann o go glädje i själen. 
Håll nu tummar o tår för att invigningen på lördag av nya lokalen går bra o att mitt kritiska öga lugnat ner sig o gett själen ro.
Återkommer med det snaraste om hur allt avlöpte! 
(null)


Kommentera inlägget här :