Sommar-loppis 2022….varmt o hjärtligt Välkommen !

Så märkligt att redan i februari börjar sommarloppisen vakna till liv
Jag visste ju inte i höstas när jag stängde 
om den ens skulle vakna någonsin mer !
Men nu siktar vi in oss på öppnande redan i maj detta år  ☺️
Jag längtar så skall ni veta!!
(null)

Tänkte i höstas att fylla 70 i september 2021 
skulle vara en milstolpe som bestämde 
att nu får det vara nog för nu är du gammal Iréne 
o det är verkligen hög tid att sluta.
Men nu kliar det oerhört i Loppisfingrarna igen 
för ta mej tusan helt plötsligt har det hänt
(tack o lov)
otippade saker som gör det omöjligt 
att inte låta er alla få möjligheten att besöka den o fynda igen.
(null)
För i dessa kartonger finns saker jag är säker på
att du hittar nya härliga saker o fynd i sommar.
Det skall bli så roligt öppna i maj
o träffa alla mina stammisar 
o er alla nya som aldrig hälsat på mig ännu.
Jag trodde i min enfald att jag döstädat färdig i mitt hem 
men det har visat sig att ha sommaloppis 
är en ständigt pågående levande rörelse.
(null)
Som vanligt öppnar jag med utförsäljning av 
de härliga möbler, tavlor o andra stora saker 
som vill hitta nya ägare 2022
sedan går Loppisen över till den fina billiga 
o fina klädloppis jag haft i många år nu.
Åh jag har så mycket fint jag vill visa Er
men det får vänta ännu nån dag.
För min Loppis är som ett levande väsen
den ändrar skepnad dag för dag.
Den är lite som vintervädret
helt oberäknelig.
Men lovar er att ni som följer mig här på bloggen
kommer få en exklusiv förhandsvisning ! 




Kommentera inlägget här :