Drömmar

(null)
Drömmar… ja inte kakorna då 
utan de nattliga drömmarna.
Jag drömmer oerhört mycket pga av min medicin jag äter,
o just nu drömmer jag om svunna tider o om när jag var yngre.
Jag vaknar oftast med ett leende 
då jag ofta träffat alla mina "gamla kompisar o goda vänner"
jag umgicks med för  30-40 år sedan.
Idag föll plötsligt poletten ner varför,
för många av dessa personer har jag ju inte träffat 
eller ens sett på just så många år tillbaka.
Så jag har ju inte en aning om hur de ser ut idag,
eller om de ens lever.
Så det är ju en omöjlighet att drömma om dem nutid, 
om jag inte följer dem på facebook.
(null)
Jag som försöker att aldrig se tillbaka 
tar tydligen igen det i det undermedvetna, 
alltså i mina drömmar.
Jag har haft ett sådant otroligt fint, roligt o rikt liv.
upptäcker jag genom o i drömmarna.
Som inatt när jag drömde om min 35-årsdag 
som jag firade i Luleå,
på en huvudskyddsombudskonferens.
Så trevligt, berikande o så mycket jag lärde mig där,
att jag just hade den drömmen berodde nog på att på Antikrundan igår 
jag såg en gammal o välbekant profil.
Stefan Pettersson,
han som var ordförande i facket på Försäkringskassan 
när jag var huvudskyddsombud där.
(null)

Så märkligt hur åldriga alla gamla bekanta blivit 
som jag träffar på i nutid, 
för självinsikten är ju urusel 
men jag fattar ju plötsligt 
att jag tyvärr också i deras ögon blivit gammal o oigenkännbar. 
Så drömmar kan vara vara både bra o dåliga
för plötsligt inser man hur fort tiden går,
kanske beror det på att sanden i timglaset 
håller på att ta slut !
(null)
Tänkte försöka göra nåt lite åt det "tråkiga gamla"
o låta "lockarna" falla på tisdag 
o återgå till innan pandemin……
det skadar ju inte att försöka i alla fall☺️
(null)





Kommentera inlägget här :