Festen fortsätter….

Vaknar till en grå regn-tung o tråkig dag 
men ändå med ett glatt tickande hjärta❣️
Blivit så firad i samband med min födelsedag 
o festandet fortsätter även nu till helgen.
(null)
Med catering-middag för resten av familjen vilket innebär 12 personer i vårt lilla hus. 
Men finns det hjärterum så finns det stjärterum 💝
Måtte nu det funka med maten denna helg, 
annars får jag nog hjärnblödning.
Men chefen på ICA i Hedemora har ringt mig personligen 
o lovat mig det 
o att även kompensera mig för fadäsen i lördags. 
Vilket ju är svårt enligt mig för jag blev så oerhört besviken,
varenda fiber i kroppen skrek av stress o ledsamhet när det stod klart att man missat göra maten till mig 😢
Så visst gnager oron i kroppen 
för just nu verkar inget gå min väg.
Vet inte vad för oknytt jag fått med mig hem 😈
(null)
Men idag är det dags att sätta igång o förbereda inför helgen 
så jag bara kan njuta o fira 
ist för att fara runt som en skållad råtta 💝
Lite klokare har man blivit genom åren 😜
för jag kan ff känna stressen från mitt 50-års kalas då jag fixade ALLT själv,
från att göra vin till att plocka svampen till såsen åt 32 glada hungriga personer. 
Men riktigt roligt hade vi, 
vi dansade hela natten
o jag minns att jag kom i säng kl 6 morgonen efter.
Det efter att ha gått morgonrundan med Jack för att vi skulle få några timmars sömn 🥴
På den tiden hade vi ett vardagsrum som var nio meter långt o nästan 40 kvadratmeter stort,
så vi fick plats allihop runt ett dukat långbord 
efter att ha ställt ut sofforna på altanen  ☺️
idag har vi kök/vardagsrum allt i ett på kanske 20 kvadrat så 12 personer är nog perfekt för att det skall kännas gemytligt o trevligt.
Dessutom är vi 20 år äldre både Stefan o jag o inte lika party o festbenägna,
så att det blir dans hela natten lång betvivlar jag stark.
Men trevligt tänker vi i alla fall ha.
(null)
Håll tummarna nu att allt går min väg
att allt kring middagen funkar denna gång.
Samt att jag låter bli äta nåt sött efter att ha druckit ett glas vin.
För denna helg orkar jag inte med att få allergireaktion igen,
det är alldeles för energikrävande, jobbigt o totalt onödigt.
För som sagt lite klokare med åren har jag blivit,
trodde jag i alla fall.



Kommentera inlägget här :