Böcker på hög ….

(null)
Njuter ff av blommorna från mitt kalas.
Ibland har man tur med att buketterna 
håller länge, båda dessa är ff så vackra.
(null)
Idag skall Bruno o jag till bästa vet. Maria i Stigsbo 
o få en B-vitaminspruta 
o kanske få svar på lite funderingar vi har.
Sedan gör vi helg o njuter av de troligtvis sista dagarna i trädgården, för som det ser ut gör vinter o kyla sitt intåg nästa vecka.
(null)
Det är inte så mycket kvar att pyssla med.
Då det mesta är gjort redan,
men tänkte hästgödsla häcken o täcka jorden kring den lite.
Allt för att den skall må bra o fortsätta ge oss glädje.
Kratta skall man ju inte göra alltför noga enligt nya rön,
så de löv som ligger på gräsmattan får nog bli där.
(null)
Sedan väntar vintertid om ett par veckor
o då är det dags att ta sig an sommarens bokstapel som jag samlat på mig.
(null)
Ser så fram emot att få krypa upp i soffan under filten 
o bara drömma mig bort i böckernas fiktiva värld.
November är min ultimata läs-månad
så mörk o oerhört trist.
Månaden då inget särskilt händer.
Så därför spar jag ihop lite läsvärt under året till att fördriva tiden på ett bra sätt under årets mörkaste månad.
(null)
Sedan återstår det fortfarande att vänta o se om golvvärmen vaknar till igen 
så att mina numera helt stelfrusna fötter tinar upp igen 😳
Verkar som att det här med värme i huset blir en lång segdragen o dyr historia, tyvärr !
Kram Iréne 

Kommentera inlägget här :