nu händer det nåt varje dag...

veckan o söndagen började med Fars dag
o en hembakad gluten o laktosfri princesstårta,
så otroligt god den blev,
För att på riktigt kunna njuta av sånt jag åt tidigare
innan den förbaskade hud-celiakin bröt ut
det gör mig lycklig på riktigt.
 
Fast det var Stefans farsdags-tårta
så vill ju även jag kunna smaka av den, 
smaka är väl synd att säga för vi frossade i god tårta
både på lördagen,söndagen o även måndagen..
Presenterna jag köpt föll också i god jord
så det blev en riktigt bra Fars-dag.
sedan på söndags kvällen blev det i vanlig ordning hembakad pizza
gjorda på LIBA-bröd o min favorit-glutenfria tortilla
Så vi hade en riktig frossar-dag o njöt i fulla drag.
 
att sedan golven blev för varma efter att reparatören hittat felet
blev ju även det en positiv bonus
men jag fick lov att ringa o be om lite guidning på måndags-förmiddagen
i att gå in i pannans elektronik o sänka värmen lite
det var ju verkligen ett anti-klimax
men ett absolut måste =)
 
lite senare på måndagen väntade nåt jag uppskattar högt
o nåt som är så välbehövligt just nu
lite samvaro o trevligt prat med gott vin o Grycken-kräftor
hemma hos bästa väninnan på Stationsallen
här känner man sig alltid så välkommen när man kommer
för på förstukvisten lyser lyktan välkomnande
o innanför dörren väntar söta lilla Hassan
alltid hälsandes en Välkommen !
 
på tisdagen var det i vanlig ordning veckohandling
denna gång i Långshyttan, vilket var länge sedan
då glutenfria utbudet är allt annat än tillfredsställande där.
Så att välja Hedemora vid matinköp ger sig själv,
pga av det.
Men det var inte bara matköp som var anledningen till
besöket i min gamla hemort,
jag skulle äntligen utnyttja min 70-års present i form av 
fotvård o benmassage påTeijas fotvård
En o en halv timme senare gick jag ut på mjuka vackra fötter
glad i hågen o alldeles lycksalig över lyxen jag nyss upplevt.
Har ni möjlighet, så gå dit o njut,
det gäller er ALLA både med eller utan behov
för det är över-ljuvligt att få fötter o tånaglar omskötta.
Jag fick till o med nagellacket till tårna med mig hem =)
Känner mig så fin, trots att det "bara" är om fötterna =)
 
idag onsdag har halva veckan gått o än är det inte slut
på händelser denna vecka
För idag vara det dags
för tredje covid-vaccinsprutan på VC i Långshyttan
egentligen skulle jag även fått vaccin mot års-influensan också
men den hade tagit slut igår 
så jag får lov att beställa en ny tid för att även få den.
Fick även då veta att det finns ett större Covid utbrott
i Långshyttan just nu, vilket ju är typiskt
eftersom jag så sällan är dit
men just denna vecka varit dit flera gånger
o dessutom träffat massor av människor.
Så hoppas verkligen att Pfizer sprutan jag fick idag
kickar in ordenligt o ger mig massor av antikroppar
så jag inte går o blir sjuk i Covid nu,
huruvida jag kommer ligga i feber imorgon efter sprutan
ja det får ni veta nästa inlägg
för nu börjar Bonde söker fru o det vill jag inte missa.
 
 

Kommentera inlägget här :