Hängslen o livrem

Nu har jag skaffat mig både hängslen o livrem !
Är vaccinerad mot säsong influensan from. idag 
o förra veckan fick jag dos tre av covid vaccinet
Så nu känner jag mig helt redo att kunna träffa alla fyra barnen o barn-barn i julhelgen
o att gå på Danny Saucedos show i februari.
(null)
Jag vaccinerar mig främst för min egen skull 
o sekundärt för att solidariskt vara med om att skydda även min omgivning 
o för att på lång sikt även försöka kväsa virusets globala framfart.
Jag har även skaffat mig Covidbevis 
så jag inte blir nekad entré om o utifall jag skall eller vill besöka nån offentlig större tillställning 
eller skulle få för mig att resa någonstans i världen.
Vilket jag nog med hundra procent säkerhet kan säga att det inte kommer att hända. Men nu kan jag i alla fall ☺️
Så därför går jag nu glatt omkring laddad med både hängslen o livrem.
(null)
Det där med att hålla på traditioner o datum inför julen 
är inte heller min grej.
Ikväll testade vi 1:a advents skinkan,
som var makalöst god i år.
(null)
Jag tog även fram ljusstakarna helgen som var.
Då mörkret är så kompakt så jag håller på att få lappsjuka.
(null)
Så roligt det är varje år när man får börja jul-pyssla till det här hemma.
Hemmet ändrar karaktär o blir så juligt hemtrevligt,
jag gillar det. 
(null)
Nåt jag också njuter av varje eftermiddag de senaste dagarna 
(null)
är de fantastiska solnedgångarna vi bjuds på för tillfället,
Magi verkligen!
(null)
Lite magi tackar jag verkligen inte nej till just nu,
för en tristare november har jag sällan upplevt.


Kommentera inlägget här :