Nybakade bröd till Stefan o klådstillande till mig.

Bakad jättegoda limpor till Stefan eftersom det blir tomatsoppa till kvällsmålet.
(null)

(null)
Bakar ofta efter recept från Fredriks Fika,
hans recept är så bra 
o lätta att följa så det blir oftast väldigt bra o gott.
Rekommenderar varmt att kolla på hans Instagram o you tube.
Det doftar så gott i huset o min reptilhjärna skulle mer än gärna lura mig att ta både en o två skivor.
Eftersom mina glutenfria bröd är hur jag än beter mig när jag bakar 
trista torra o inte alls goda som nåt bakat med vete.
(null)
Fast just nu är det väldigt enkelt avstå låta bli 
törs inte ens fundera på att lukta för nära på det nybakade.
Eftersom jag trots att jag är supernoga petig med allt jag petar i mig o läser noggrannt alla
ingredienserna på allt 
som följer med hem från affären, 
ändå fått brännande hiskeliga utslag på benen o i hårbotten.
Denna klåda kan göra vem som helst helt galen. 
Kan säga att den är obeskrivbar.
Man blir som feber-sjuk av den. 
Dessutom tar det månader innan de satans utslagen läker undan igen 
o det bara för att jag någonstans av misstag fått i mig nåt som varit i kontakt med gluten.
Att ha hud-celiaki är oerhört besvärligt 
Suck !
(null)
Dessutom visar det sig vara fel i korsordet, jag håller på att lösa.
Det är fel på flera ställen så denna gång måste korsordsmakaren haft otur i tänket.
Så idag känns det bara för jäkligt.
(null)
Ser fram emot en ny outforskad vecka 
där jag skall försöka följa Richard Geres råd 
där jag kan känna lite spirande glädje.
Det saknar jag så i livet just nu !
För just nu känns det som att livet rinner ifrån mig, 
trots att allt ställts på vänt😔
kram på Er ❣️

Kommentera inlägget här :