Hofors tur o retur


(null)
Följde med Stefan till Hofors härom dagen då han skulle till tandläkaren där.
Jag passade på att besöka Lidl som är rymligt o oftast glest "befolkat" mitt på dagen. 
Noterade att jag var den enda kunden med munskydd,
vilket gjorde mig både ledsen o oroad.
Jag vet att munskydd inte skyddar mig från att bli smittad, 
men det försvårar iaf lite för viruset.
Jag använder dessutom munskyddet i omsorg av andra, 
då jag vet att jag iaf gjort vad jag kan för att inte sprida smittan vidare. 
Så önskar jag att alla som besöker offentliga lokaler tänkte !
Jag är absolut FÖR att vi ALLA använder munskydd när vi vistas ute i allmänna lokaler o åker buss eller tåg.
Dessutom att ALLA var supernoga med att hålla avstånd.
Tror fullt o fast på att vi då skulle dämpa smittan nåt enormt.
(null)
När vi åkte hemåt kom jag på att det snart var tre år sedan jag besökte min födelseort senast.
Har ju nästan inga vänner som bor kvar där, eller nåt annat som drar.
Så det finns nästan ingen anledning alls för mig att åka åt det hållet.
Stefan jobbar dessutom hemma sedan över ett år,
så att hämta hem honom från nåt AW blir det ju inte heller.
Det är 33 år sedan nu till jul jag o barnen flyttade från Hofors.
Tiden går så ofantligt fort, fattar inte vad den tagit vägen.
Jag har aldrig ångrat min flytt till Långshyttan julen 1988.
Trivdes otroligt bra där o det var ett mycket bra ställe för barnen att växa upp på.
Visserligen testade vi på att bo i Hofors under ett o ett halvt år kring 2004-2006 det kunde vi klarat oss utan, 
med facit i hand.
Det var nog mitt "fel" att vi flyttade till Hofors då,
jag tyckte Stefan äntligen skulle slippa pendla till jobbet 
o att det nog skulle vara trevligt att flytta "hem" igen.
Vi insåg ganska snart att vi skulle o måste flytta tillbaka till Långshyttan,
då livet ville det. 
Vi bodde sedan där sedan till drömhuset i Stjärnsund dök upp 2013.
Nu den 20 april är det 8 år sedan vi köpte det huset o kom till vackra Stjärnsund 
o lika många år har jag haft min Sommarloppis.
Som jag längtar nu att få öppna min nionde sommar, jag har börjat prismärka o planera. 
Jag väntar otåligt på att värmen skall komma så jag kan/fixar att vara i garaget o göra i ordning.
Ni kan följa loppisen på Fb o Instagram 
på Klackens Sommarloppis 
Jag kommer snart börja lägga upp där.
(null)
Men först skall jag måla om skylten inför sommaren.
Den kommer uppdateras med ny text o nya öppettider. 
(null)
Men först skall vi fira påsk o förhoppningsvis njuta av några ljuvliga vårdagar
o tulpaner som just nu finns i överflöd o fina varianter i butikerna.
(null)

Kommentera inlägget här :