Olle har badat...jag väntar ett tag till

nu var det så där länge sedan igen
men ibland händer det inte så mycket
så att det är värt att skriva om
sedan när jag kollar på bilderna jag tagit  med mobilen
inser jag att det hänt en hel del
som att det kommit en ny fin lap top i familjen,
o det är en utmaning att lära sig navigera den,
ändå sitter jag o skriver på den gamla idag
som inte alla tangenterna funkar på
så är det många stavfel vet ni varför.
jag har fått ett alldeles underbart vackert litet växthus av Stefan
halva vedtraven har fått stryka på foten till förmån för det
det är kärlek det, för ved är nåt Stefan älskar att hålla på med.
i vanlig ordning har jag dock alldeles för många plantor
vi har snart inte ett fönster ledigt
o gurkorna håller på att växa oss över huvudet
så jag hoppas sommarvärmen snart kommer för att stanna
så vi får tillbaka huset i sin vanliga ordning igen
för som det är nu kan vi inte ens bada
eftersom jag fått hybris o tror mig om att kunna o hinna odla allt i år
Tur då jag har min Sommarloppis så jag kan sälja bort lite överskott
för i år hör man nästan hur det växer o knakar i krukorna.
Jag måste nog börja annonsera ut plantorn redan innan sista April
för många vill komma i störra kruka nu o få lite extra näring inför sommaren.
Så är du intresserad av nåt hör gärna av dig 
Det finns flera sorters tomater,
massor av supergoda lättodlade mini, spets o snack-paprika,
Röd het chili, Peperoni-chili, ett par Kruk-gurkor
Druv-gurka (typ Västerås) o Squash är på G. o kommer säljas senare.
Idag var jag till tandläkaren o fick så mycket beröm
för rena o välskötta tänder att jag med glädje betalade
drygt 700 kr bara för att få ta emot berömmet.
Det gjorde faktiskt min dag,
så när jag veckohandlade 
log jag stort bakom munskyddet hela tiden.
Ja ni läste rätt, idag vågade jag mig in i butiken
har ju fått en vaccin-spruta nu o känner mig aningen säkrare
men är fortfarande otroligt försiktig.
Är så spänd o på min vakt i affären
o vill bara bli klar o komma ut så fort som möjligt,
att jag alltid har världens huvudvärk vid hemkomsten.
Den gick jag bort sedan med vänninan,
då vi tog vår långpromenad på eftermiddagen.
Vi har bestämt oss för
att göra en riktigt lång runda minst en gång i veckan.
Idag var den i sol o sommarvärme,
man kan inte önska sig bättre än så.
Solen gör underverk med själ o hjärta
glädjen spirar o energin börjar växa sig stark.
Jag myser omkring i trädgården, plockar på loppisen
fikar ute o det bästa av allt altandörren står på vid gavel dagen i ända
Så olle kan komma o gå som han vill,
han har förresten redan tagit sitt premiärdopp i Grycken
vars vatten endast hade modesta 4 plusgrader.
Jag väntar nog ett tag till innan jag funderar på nåt bad.
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :