Corona-kilon

Snövädret i morse var inte att leka med.
Burr !
(null)
Vi höll på med trädgårds-skötsel igår eftermiddag 
fikade utomhus i det varma solskenet,
medan Olle tyckte det var för varmt o låg i skuggan o flämtade.
Allt detta underbara var som bortblåst idag, bildligt talat.
(null)
Min enorma "alkoholist" eller Fredskalla som den egentligen heter har fått flytta ut,
då jag inte hade plats för den inomhus längre.
(null)
Idag tror jag den är bortom all räddning 😱
Fast med mina blommor vet man aldrig, 
för de tenderar alla att förväxa sig o bli alldeles för stora för mina fönster.
(null)
Hur som helst så får den inte flytta in igen utan nästa anhalt blir komposten.
Vänninan tycker jag är galen, 
men vad skall man göra när plats saknas både inomhus o i den största kruka jag äger,
Den av rötterna spräckta krukan går till återvinningen o blomman blir åter jord.
Perfekt enligt mitt tycke!
(null)
Perfekt var dock inte väglaget idag,
Stefan skulle ju äntligen få sin första   vaccinspruta idag i Långshyttan 
vi har ju helt enligt lagen bytt till sommardäck, vilket idag kändes oroande.
Allt gick dock bra så nu är vi "igång" båda två o kan börja räkna ner dagarna till vi kan träffa barn o barn-barn tämligen riskfritt igen.
Det känns bra i mamma-hjärtat 💝
(null)
Jag städade huset under tiden o överlämnade några söta spetsgardiner jag sytt till väninnans snart nyrenoverade kök. 
Att sy i spets kan vara lite trixigt så lite svära o många suckar gick det åt innan det var klara.
Men jag var sjukt nöjd när jag var klar o de fick tummen upp för passform o utseende. 
(null)
En till som var sjukt nöjd med dagen var Olle, som älskar snö, långa promenader 
o att som bonus få en varm o go dusch med schamponerings-massage av matte.
Det blev en bra dag trots allt,
för jag har hunnit med att gymma på morgonen också.
Enda smolket i bägaren just nu är 
bikini-formen inför beach-21
Corona-kilona sitter som berg
o 3,5 kilo är de också.
Tråkigt nog ! 






Kommentera inlägget här :