Renoveringshelg

Det blev en fin första advent 
med några minusgrader, 
lätt snöfall o rimfrost i gräsmattan.
(null)
Corona-tristessen har slagit rot i mig 
o jag försöker promenera bort den.
Stefan, jag o Olle går snabba o ganska långa rundor.
Nåt vettigt måste man ju fördriva tiden med.
(null)
Det är till o med så illa 
att jag går med på kvälls-rundan 
runt Klacken numera också 😳
Mörkrädslan till trots.
För Stefans nya pannlampa 
tar död på de värsta rädslorna 
då den lyser upp omgivningarna både långt o brett.
Bästa lysande farsdagspresent han kunnat få.
(null)
Den har även kommit väl till pass 
vid målningen av väggarna.
Pannlampa har visat sig vara mycket bättre än en bygglampa 😊
Eftersom ljuset då hela tiden kommer takt framifrån.
(null)
Kommer ni ihåg att jag lovade er
före o efter bilder på renoveringen.
Samt att de skulle komma innan söndagen var slut.
Före var väggarna helt vita o väldigt "döda"
(null)
Efter en varmt sandfärgad o ombonad vägg, 
älskar’t !
(null)
Jag kan inte se mig mätt på förändringen.
(null)
En sista bild bara sedan slipper ni mitt tjat 
om hur fint slutresultatet blev ❤️
(null)
Enda smolket i bägaren denna helg var nog denna artikel i Expressen.
Den tog liksom död på att/om vi överhuvudtaget kan eller vågar 
träffa barn o barnbarn i julhelgen 😢

(null)
Annars har vi mått gott,
pysslat o gjort jul i huset.
Målat färdigt för tillfället. 
Tittat mycket på teve 
Vinterstudion är ju tillbaka 
vilket i denna familj är en av höjdpunkterna vintertid.
(null)
Vi äter gott o försöker vara supernyttiga.
Allt för att ge kroppen de bästa förutsättningarna
utifall det värsta skulle drabba oss.
För att få covid-19 är min värsta mardröm 
då jag är otroligt rädd att jag inte tar mig levande genom det.
(null)
För just på covid-19 funkar ju inte detta visdomsord 
utan det är mer som att spela 
Rysk Roulette.
Där det handlar om vem 
som har turen o överlever  
o vem inte.



 

Kommentera inlägget här :