Tandläkarbesök med lite guldkant idag

(null)
Att bita sönder en tuggtand i dessa coronatider
var väl inte alls nån bra planering.
Folktandvården jag normalt går vid har stängt ner o tar bara emot svårt infekterade munnar. Om ens då 😳
Men på rekommendation från grannen visste jag att det fanns en superduktig tandläkare i Horndal
o döm om min förvåning när jag fick en tid nästan omedelbart där.
(null)
Det var ett gemytligt hemtrevligt o lugnande väntrum,
ingen trängsel eller ens man träffade på nästa patient 
då de hade en kvart emellan varje besökare !
Perfekt för mig som normalt lever isolerat med make o hund just nu.
(null)
Nu är tanden fixad, bedövningen har släppt, 
jag är överlycklig o tacksam 
o inte nog med det
ögondropparna mot allergi o torra ögon jag köpte idag, gjorde underverk på direkten.
En bra dag med andra ord!
(null)
Vi är klara med veden också,
tummen upp även för det !
(null)
Sedan har vi damer med hund,
bestämt oss för att med sunt förnuft o social distans gå promenader tillsammans några gånger i veckan.
Vi ses vid kyrkan o bestämmer sedan efter humör o väder vart vi skall gå.
Igår blev det hela 5 km av prat o frisk luft.
Så välbehövligt !
Vi damer får prata o hundarna social träning så win win situation för alla inblandade.
(null)
Har ju hållit mig hemmavid i 2,5 veckor nu, isolerad o uttråkad,
pga försöka undvika smittan Covid 19.
Så känslorna överväldigade mig lite när jag kom fram till denna vackra vy på hemvägen.
Fick lov att stanna till o andas lite o torka en o annan tår som smög sig fram.
Så innerligt jag hoppas nu att allt inom en snar framtid blir sig likt igen o vi kan börja leva som vanligt igen 🙏🏼
Tyvärr verkar det dröja då vi dagligen får fler o fler fall i Dalarna, 
o efter påsklovet väntar troligtvis en massiv ökning 
efter allt resande till vår vackra norra del av länet.
Där man ff åker skidor o har anläggningarna öppna.
Samtidigt som jag önskar att alla anläggning stängdes ner,
förstår jag alla som bokat o sett fram emot veckan kanske i ett helt år
vill komma o säkert behöver det mer än någonsin i dessa så dystra tider.
Som vanligt har allt två sidor.

(null)
Håll er friska, lova det 🙏🏼
o om man nu skall ta fram nåt positivt ur detta otroliga som drabbat oss o hela världen,
så är det att jag har aldrig haft så pysslat o ordentligt i skåp o lådor.
Vad nu det har för betydelse i sammanhanget!
(null)

Nu skall min absolut bästa PT o jag
ut på en friskvårds runda runt Klacken 
❤️


Kommentera inlägget här :