Tänk dig för vad du önskar ...

Sist jag skrev här var det så varmt att jag önskade mig lite svalare väder!
Man skall vara försiktig med sina önskningar,
för jag fick både svalare o dessutom regn iskalla vindar o 10-graders värme ! Brr!
(null)

Så svalt så till o med att vi eldat i kaminen flera morgnar!

(null)
Vill man komma hem efter hundrundorna torrskodd 
är det paraply regnkappa o stövlar som gäller.
(null)
Men vi stuffar på o går rundorna i ur o skur, 
Kul är det inte men väldigt skönt när man kommit hem igen i stugvärmen o märkligt nog känner man sig dubbelt nöjd efter just en regn-promenad än efter en solig varm o skön.
(null)
Fåren har kommit till hagen nu o bräker glatt när vi passerar.
Ett trevligt inslag i bruksbilden, likaså även denna hemgjorda lite spartanska skylt
(null)
som gav sån glädje när vi förstod att det blir torghandel på lördagarna under juli månad, 
istället för Marknad som brukligt är.
Så skönt att lite av det "normala" ändå finns i detta jäkla virus-inferno.
(null)
Likaså att Elza också öppnat sin Sommarloppis, två loppisar i Stjärnsund är så mycket bättre än bara en. 
Det får folk att ta svängen förbi oss, så är du sugen på att öppna loppis på bruket... 
Gör det !! Nu på direkten! 
Jag lovar göra reklam för Er !
Ju fler vi är, ju mer kunder får vi !!
(null)
Jag har börjat skörda så smått också 
Små morötter från gallringen, gurka i mängder, samt några ynka tomater.
Squashen mognar i lagom takt för att hinna ätas upp.
(null)
Vi åker ff o handlar på tidiga morgnar 
naturligtvis är Olle med, trygg o nöjd.
Den nya stolen han fått var en höjdare o han trivs ganska bra numera med att åka bil.
(null)
Sist var Stefan med o han fixade till lite fint hos föräldrarna 
medan jag handlade.
(null)
Som vanligt var "återvinningen" med i bilen, för ännu har det inte löst sig med "återvinnings-stationen" för oss i Stjärnsund 
Så varje gång man lämnar bruks-gränsen måste man komma ihåg ta med sig sina "sopor" som skall återvinnas.
(null)
Funkar ju, men det sorgliga är att stationerna vi åker till inte är dimensionerade för även oss Stjärnsundsbor. 
Så de är ofta överfulla o det ser rent ut sagt för jäkligt ut där.
(null)
Tur då att jag kan åka hem o njuta av sommarrabatten som äntligen blommar i full prakt.
Samt att Sommarloppisen funkar hur bra som helst att ha öppen över helgerna.
Sån glädje den ger mig, 
dessa så isolerade o distanserade tider.
(null)
Min livlina denna sommar! 
Så tacksam !

Kommentera inlägget här :