Svensk sommar

(null)
Måste bara visa växtkraften i växthuset,
mognar alla mina tomater i år 
kommer jag vara självförsörjande på dem detta år 😊
Gurkorna äter vi som godis när de nåt färdig storlek,
sån otrolig skillnad i smak från de inplastade från affären.
(null)
Uteodlingarna går inte heller av för hackor 
Vitlöken är skördad o torkad 
samt att jag sålt de som jag vet med mig att vi inte kommer hinna/kunna äta upp fram till nästa skörd.
Ärtor o morötter förväller o fryser jag in flera gånger i veckan nu.
(null)
Älskar att min trädgård sakta men säkert fylls av växter o odlingsytor.
Det jag egentligen bara saknar nu är några fina hönor som kan leverera ägg o den så otroligt värdefulla gödsel som de levererar som bonus.
(null)
Vill eller kan man inte bygga själv finns så fina hönshus att köpa nu för tiden.
Nåja den dagen den sorgen, men trevligt skulle det vara i allafall.
Trots att vi har rävar uppe på tomten mest varje natt 
så lever ändå drömmen om att kunna ha några fina höns åtminstone en sommar, undrar om det finns hyr-höns alldeles som man kan hyra sommar-kaniner 
som sedan lämnas tillbaka till ägaren när hösten kommer o kylan kommer.
(null)
Måste berätta att min Loppis har fler besökare än någonsin denna så konstiga o även lite deppiga sommar.
Vackraste bilen hittills på besök är nog denna som Tobbe o Lotta från Hofors äger 🥰
(null)
Sedan har jag varje sommar haft kändis-besök
Det har varit, Fredrik Swahn, Kleerup, Micke Rickfors, Shirley Clamp m dotter, Helen Sjöholm, o nu i lördags super-simmerskan Sarah Sjöström o även hennes väninna Jennie Johansson (också hon världs-simmerska från Hedemora) 
har säkert glömt nämna några i all hast 😊
(null)


Alldeles för sent, 
alltså efter åtta öppet-somrar kom jag på att jag borde haft en gästbok där mina kända besökare kunnat lämna sin autograf,
det hade varit skoj att ha till senare i livet. 
Det är alltid lätt att vara efterklok.
(null)
Våran badtokiga Olle fortsätter imponera på oss
Numera dyker han som värsta simhopparen
(null)
Han älskar verkligen att bada den lilla gobiten
tur att husse också hänger med 
Jag kan ju inte pga sjukdom inte längre.
(null)
 Sommaren är väldigt varierande i år 
igår badväder 
Idag åska storm o skyfall
(null)
Svensk sommar kallas det visst 

Kommentera inlägget här :