God jul trots allt

(null)
Årets gemensamma julklapp landade precis hemma hos oss.
En fin o väldigt användbar Air fryer som genast invigdes med att göra underbart goda strips !
Nu är Irene nöjd mår ni tro !
(null)
Broccolligratäng är ett måste o tradition på julbordet.
I år var det egenodlad Broccolli i den.
Så stolt !
(null)
Godaste julskinkan levererade Hemköp i år 
Dessutom kom jag på den briljanta idén att griljera den med glutenfri Panko vilket blev superbra o gott !
(null)
Under tiden jag fixade julmaten åt oss två ensamma själar
smygåt jag en påse med Dadlar doppade i lakritspulver 
Eftersom det är ok då lakrits-godis innehåller gluten vilket inte pulvret gör.
Gissa om jag njöt 
älskar ju allt i lakritsväg men kan dessvärre aldrig mer äta det pga av min sent i livet diagnosticerade Hud-Celiaki.
(null)
Idag på julaftonen sken solen 
så vi tog en riktigt lång promenad på lunchen 
Underbart med dagsljus efter månader i dis o gråväder.
(null)
Olle hade turen att träffa sin bästis Nessie på promenaden 
(null)
o de fick en halvtimmes glad lek.
Sånt värmer i mattehjärtat att se.
(null)

(null)
Det är vackert efter gamla nedlagda järnvägen
o i solsken ännu vackrare.
(null)
Promenaden avslutades med att sova sked en liten stund i tv-soffan 
Skönt o välbehövligt då jag har råkat dra på mig varannandags-tröttheten igen.
Nog om det...
nu glädjer vi oss åt det lilla 
njuter av att bara vara
o önskar oss ett bra slut på året 
o ett mycket bättre 2021! 
(null)

Kommentera inlägget här :