Ingen förändring

Så fort solen tittar fram så hämtar Olle sin bassäng o propsar på att få bada!
(null)
Det går inte att ta miste på vad han vill då han visar det både genom ljud o tecken.
(null)
Naturligvis ställer matte upp o fyller i vatten o låter den lilla raringen få sin vilja igenom. 
(null)
Detsamma gäller också promenaderna nere vid sjökanten,
så fort badplatsen närmar sig "drar" han iväg o skyndar sig fort fort i vattnet för att hinna simma en stund innan husse kallar upp honom.
Det är ju egentligen ännu för kallt i vattnet för några längre simturer.
(null)
Vi är nu klara med att hägna in rabatterna o det blev otroligt bra.
Är så nöjd 
o det känns bra att veta att nu får harar o rådjur hitta mat på annat ställe än genom våra odlingar
(null)
Längtar efter att få börja odla i full skala nu,
har ju tjuvstart lite,
med sånt som klarar av att gro 
trots kylan vi fortfarande dras med i vår odlingszon
(null)
Mina plantor växer fint 
o några har fått flytta till min väninna Nilla
Det fanns liksom inget ledigt fönster kvar 
o det var hög tid för dem att flytta till egen kruka
(null)
Jag har varit ut o cyklat 2 gånger 
på min MTB också sedan sist
Det gick inte fort, men det gick.
Ca 15 km varje gång blev det.
(null)
Hoppas att jag eller kroppen är det väl egentligen 
orkar fortsätta motionärs-cykla 
så jag kan hålla i det åtminstone över sommaren
Jag behöver höja min kondition ett snäpp o se till att vara så stark jag bara kan 
utifall jag blir smittad av Covid19.
Det oroar mig väldigt att bli sjuk, 
då jag inte riktigt vet hur o var jag står rent fysiskt.
Jag vill ju så förtvivlat gärna stanna i jordelivet många år ännu.
Jag älskar min familj, mina vänner o är så otroligt nyfiken på framtiden o livet generellt.
Kärleken till min familj är min drivkraft att kämpa på o vidare.
Att vara älskad tillbaka ger också energi.
(null)

Kommentera inlägget här :