Snölek

Nu skulle jag uppdaterat redan igår
men var iväg till Maria på Höjen
o fick behandling både för min ischias o lite helkroppsmassage
Hennes "väntrum" är så mysigt med en massa trevliga hantverk från lokala tillverkare
Har hittat massor av fint där genom åren vi, vänninan o jag,
gått hos bästa Maria 
(null)
Efter behandlingen var jag så trött, nöjd o mosig 
så det enda som hände var att äta lite kvällsmat, titta lite på teve 
o sedan somna som en klubbad oxe
(null)
Olle som inte tycker om att vara ensam hemma 
fick naturligtvis följa med o medan Eva njöt under Marias varsamma händer gick vi en 5 km promenad i vackra omgivningar till Höjen
(null)
Olle är ju lite vatten-manisk så vid den här strida bäcken kopplade jag honom
Så han inte skulle få för sig att vinterbada
(null)
Vi passerade bäcken ännu en gång o nyfikenheten var lika stor även där
Tänk jag tror vi älskar porlande o forsande vatten lika mycket Olle o jag
Min förtjusning kommer nog ifrån min barndom 
Då jag växte upp vid dammen i Berg
där Hoån rann
(null)
Jag dras alltid till vatten o det förknippar alltid med min uppväxt o ljudet från forsen 
Den gav mig ett lugn o trygg energi.
Som jag både vaknade o somnade till år efter år.
(null)
Olle den älskliga hunden är en matglad liten prick
o eftersom vi fått direktiv att få ner honom i vikt är det en ojämn kamp
Han är "nästan" i mål nu men det fattas ännu ca 5 hekto o det är just de som är de absolut svåraste
Olle är ständigt hungrig o på jakt efter nåt ätbart
Han bor i köket med mig när jag lagar mat o igår när han fick min mjukost förpackning att slicka ur det sista
Somnade han med den i sin korg eftersom han vägrade lämna den ifrån sig 
Det luktade ju så gott ifrån den 😊
(null)
Vi hade ju snö i några dagar över helgen o lyckligare hund än Olle 
Det fanns nog inte i hela Sverige 
(null)

(null)

(null)

(null)
Så nu efter att det mesta töat bort 
går vi o längtar efter nästa snöfall
För jag älskade ljuset det gav 
o Olle för alla goa lekstunder i den härliga nysnön.
(null)
Så medan vi väntar ligger han på soffan o är "finaste hunden i världen"

Kommentera inlägget här :