Frissan idag 😊

Skrev ett kÀnslosamt o utlÀmnande inlÀgg alldeles nyss.
Men nÀr jag korr-lÀste texten sÄ insÄg jag att den gjorde för ont.
Den handlade om mina kÀnslor inför julen o allt stÄhej kring den.
SÄ börjar om o hÄller mig till vardagsrutiner o förkylningar.
(null)
Drog ju pĂ„ mig en förkylning förra veckan o efter att i princip sovit mig genom den 
Ă€r jag nu uppe pĂ„ benen igen o fit for fight
(null)
GrĂ„vĂ€dret i November har ju inte gjort saken enklare att kurera sig, 
utan det har gjort mig seg o loj
o jag kĂ€nner mig lika grĂ„ o trist som vĂ€dret.
(null)
För att inte tro att jag tagit svart/vita foton 
fick jag lov att hitta nĂ„t som bevisade motsatsen 
(null)
Men visst Àr grÄskalan komplett pÄ vissa bilder
(null)
Efter att ha legat i nÄgra dagar o liksom blivit efter hÀr hemma
Kliar det nu i pedant-fingrarna 
men vet ni jag har bestÀmt mig för att strunta i det
o kommer skynda lÄngsamt sÄ jag verkligen hinner ÄterhÀmta mig.
Dessutom tror jag att jag kommer skippa influensasprutan nu,
nÀr jag ÀndÄ redan varit sÄ förkyld
o missade ta den förra tisdagen.
HÄller tummar för att jag samlat pÄ mig tillrÀckligt med antikroppar ÀndÄ nu.
(null)
Jag Àr ju klar med advents-utsmyckningarna o kÀnner mig nöjd med det
(null)
Det har gjort underverk att ta fram ljusstakarna i detta mörker
jag trivs med ljuset o myset de ger 
(null)
Idag nÀr vi vaknade var det Àven julstÀmning ute.
Snö i massor !!
Olles blick nÀr vi öppnade dörren för att gÄ ut var obetalbar
(null)
AlltsÄ hur underbart var inte detta !
Ljuset som snön ger var sĂ„ efterlĂ€ngtat 
att mitt hjĂ€rtat tog flera glĂ€djeskutt i bröstet 
o jag tror jag log fĂ„nigt i 3,5 km 
trots ymnigt snöfall o pulsning i djupsnö
(null)
Snön har gjort bruket Ànnu vackrare om det nu Àr möjligt
(null)
Kyrkallen kan nog inte bli vackrare
(null)
Till o med sĂ„ de rostiga dammluckorna var vackra idag 
likasÄ vÄra hus pÄ KlackvÀgen
(null)
Jag Àr vÀldigt sliten just nu o det brukar visa sig pÄ hÄr o naglar
o just nu Ă€r det hĂ„ret som vissnat totalt 
SÄ idag har jag tid hos frissan o hoppas ju naturligtvis pÄ underverk
Har luslĂ€st nĂ€tet pĂ„ frisyrer o till slut insĂ„g jag att hur mĂ„nga fina frisyrbilder jag Ă€n sparar 
sĂ„ har jag det hĂ„r jag har 
o med det fĂ„r jag nöja mig, 
för sĂ„ dĂ„ligt skick som det Ă€r i 
fÄr jag vara nöjd med att det ens sitter kvar pÄ huvudet
Men hoppas ju ÀndÄ att Jenny skall kunna trolla med saxen.
(null)
Hur som helst sĂ„ var det vĂ€l sĂ„ hĂ€r jag tĂ€nkt mig 😊

 



Kommentera inlÀgget hÀr :