Tjuvar i rabatten !!

(null)
Det vilas mycket om dagarna,
det är ju semester 
(null)
Även om det inte alltid märks
för Stefan målar om huset 
Det är ett ett trixigt jobb över burspråket.
Då plåttaket är hiskeligt halt.
(null)
Vi har varit o kollat på gamla Stationshuset 
som ligger ute till salu!
8 rum o två kök o totalt orenoverat,
jag fick rysningar av huset, 
Stefan tyckte det skulle vara roligt att ta sig an det 
o göra det trevligt o beboeligt 
Medan jag bara längtade hem 
till vårt fina nya o snart nymålade hus !

(null)
Nu är budgivningen igång o rusar 
i höjden, minst fem budar över varandra,
då det var rena Stockholmsvisningen vad det gäller presumtiva köpare.
(null)
Olle har fyllt fyra år denna vecka 
så nu har han med råge passerat unghunds stadiet
(null)
Han är numera en slimmad stilig ung herre, trevlig, lugn o otroligt otroligt snäll emot allt o alla!
(null)
Barnbarnet Mathilda var den ende som köpte present till honom
Det uppskattades högt o faktiskt lever leksaken ännu!
Det är nytt Russell-rekord!
(null)
Det tog på att leka o bli uppvaktad så Olle tog en lite power nap 
medan Mathilda pysslade lite. 
De funkar så bra ihop o jag litar helt o hållet på Olle,
det känns så gott i mattehjärtat.
(null)
Vi måste ju äta nåt gott på kalaset
så Mathilda fick dagen till ära använda vassa kniven hos farmor o skära till en redig o supergod fruktsallad !
(null)
Senare på dagen jobbade jag i Smedjan medan Shirley Clamp underhöll. 
Att hon var så underhållande trodde/visste jag inte, men nu vet jag😊
(null) Sedan igår var det dags igen 
Tomas Andersson Wij spelade på Smdejan medan jag o resten av personalen jobbade som små illrar 
då det var fullsatt till absolut sista plats.
Trevligt trots lite stresspåslag ibland,
så det var en trött o nöjd Irene som kom hem igår kväll
För jag hade ju haft Loppisen öppen på dagen också o även den var knökfull av o till!
(null)
Därför blev det ett rejält bakslag när jag hittar 3 rådjur i rabatten tidigt imorse, 
ätandes på mina så fina små rödbetor,
Hatar numera trädgårdstjuvar!
(null)
Jädra skitdjur de har ju åkern full av godis 
ändå äter de i mina odlingar, 
alla mina rosenknoppar är borta o alla mina fina pelargonblommor!
(null)
Dessutom har vi en stor familj Fältharar som huserar vilt bland sallad,morötter o även de käkar på rödbetsblasten, 
det gör mig galen ! 
Så nu släpper jag ut Olle så fort jag ser dem o låter honom jaga dem av tomten. 
För nu är det krig om innehållet i mina pallkragar !!
(null)
Eftersom det ösregnade på förmiddagen tog jag tag i bakningen.
Alla Karlsbaderbullar var slut så det var hög tid 😊
Men nu är frysen fylld till brädden igen!
Stefan är glad o nöjd 
medan jag får nöja mig med att dra in doften av det nybakade.
(null)
Men det kan jag ta
eftersom jag fick ett underbart besked i postlådan idag !
Det gjorde min dag!
Dessutom slutade det regna i nu skiner solen igen, 
precis som det skall när det är sommar o semester
(null)

Kommentera inlägget här :