Jag vill tacka livet....

(null)
Efter ett par risiga dagar 
funderar jag på på att köra några rosiga nu.
Man måste ju ha balans i livet.
Med eller utan yrsel så är det bara att bita ihop o ut med vovvar.
(null)
Jag har trotsat kroppen o gett mig ut på isiga våta vägar på morgonen
Hundarna måste ju ut
o jag behöver luftas även jag
för frisk luft gör underverk på gamla damer, minsann.
(null)
Tur jag har mina sprillans nya fina ice-bug-kängor, med vassa o värdefulla dubbar.
Utan dem gick  jag inte ut alls 
kan jag säga, 
den bästa investering man kan göra.
Det gäller alla åldrar o kön !
(null)

(null)
Vi får ju en ny bro nere vid dammen, samtidigt som vår väg renoveras.
Jag går förbi bygg-gubbarna varje dag o de har det tufft med snön i vinter ända tills nu, 
då det nästan är vårvindar ute 
o så gott som all snö är väck
Men tror ni jag vågat fråga varför bron ser ut att luta så betänkligt mot café-hållet.
Tror till o med att ni ser det på fotot här ovan.
Hoppas verkligen det skall vara så för nu orkar vi inte med fler förseningar på vägbygget, 
för snart har ju ALLA Stjärnsunds bilburna personer skakat sönder både sina bilar o sina kroppar,
på de otroligt usla förhållanden det varit på vägen
under snart ett o ett halvt år nu😔 
Vi är många,
ja jag kan nog säga att alla
längtar hett efter November 2019 
då man lovat ÄNTLIGEN vara färdig med vägen.
(null)

(null)
Appropå färdig
Äntligen kom jag till skott o bytte ut julgardinerna mot den vita ljuvliga våruppsättningen.
Skäms faktiskt lite men tackar den som skrev på Fb att det är ju hjärtan på dem så låt dem sitta.
Men nu är ju Valentin förbi o även julgardinerna 😊
Men det dövade dåliga samvetet något i alla fall.
(null)
Eftersom jag hade rester kvar från igår
då aptiten inte var på topp,
njöt jag av lunchen idag.
Tänk så gott det är med pizza ibland
fast det är både onyttigt o mullig-mage-bildande.
När jag ändå var inne på onyttigheter
så fick det bli fredagsgott också.
(null)
Sitter nu med en kopp nybryggt kaffe o mumsar samtidigt på en hemmagjord glutenfri chokladboll. 
Väntar på att sockerruset skall slå till så kanske jag kickar igång att komma ut på lunchrundan med vovvarna.
Sen får det gärna bli helg.
(null)
Nu verkar det inte vara nån panik med lunchpromenaden
Så en liten gum-vila hinner jag klämma in innan.
(null)
Livet är bra gott som pensionär
eller livet är gott hur som,
med eller utan krämpor 
så tackar jag varje morgon att jag fortfarande får vara med i jordelivet.
Det har jag gjort i många år nu,
ja, alltsedan jag insåg att livet bara är till låns o inte alls en självklarhet. 
Namaste 🙏🏼

Kommentera inlägget här :