Den som spar han har...

Veckan som gått har bara rusat iväg
o i morse när jag vaknade var det plötsligt fredag o strax HELG !!!
(null)
Vi började dagen med skogs/åker-promenaden
Den är 2 km lång o tar ca 30 minuter med alla kiss-stopp o annat intressant
(null)
Vi går förbi vårt hus på den sträckan o jag blir lika glad varje gång jag ser det.
Så oerhört viktigt det är att man trivs där man bor,
tror faktiskt på riktigt att man blir sjuk om det inte vore så.
(null)

(null)
(null)
 Inte bara jag som trivs i huset
mina en gång så små Fredskallor
inköpta på Ica Mathyttan när vi flyttade in i huset för nästan exakt 6 år sedan nu,
ja de håller faktiskt på att ta över huset o jag överväger eller måste nog göra mig av med dem känner jag 😳
Kanske får de hamna ute på sommarloppisen när jag öppnar den,
om jag nu klarar av att skiljas från dem för de har ju skänkt mig både glädje o stolthet också 
Nåja det reder sig
(null)
Eftersom vi är fredagströtta både vovvarna o jag
laddade vi oss både länge o väl imorse.
Jag bara för att jag inte orkade städa klart huset igår, golven förblev otorkade.
Det heter ju att den som spar han har..
har vaddå, 
Jag fick då bara dåligt samvete,
till o med så jag hade svårt att somna bara för att jag ångrade att jag inte bet ihop o gjorde färdigt det jag föresatt mig
(null)
Men se på sjutton, nu skiner golven rena o blanka
Samvetet är lika rent som mina nyskurade golv
o jag är go, glad o nöjd i själen.
Solen skiner därute, Skid-VM pågår o första loppet på Vasaloppsdagarna går av stapeln idag.
Nu får helgen så gärna komma 
jag välkomnar den med öppen famn 
😍





Kommentera inlägget här :