Bjuden på "lille-jul"

Har kommer senaste nytt från elvan på Klacken
Årets egentillverkade dörrkrans har jag glömt att visa
den består helt av konstmaterial
som jag hade liggande som pysselmaterial i jullådan
Detta pga att förra årets
som bestod av Tuja, Nypon, Rönnbär, Äpplen
o lite annat smått o gott
åts upp av våra helt orädda rådjur
Olle höll på att gå i taket när han såg att rådjuren
stod precis utanför dörren
o som han trodde" Knackade på" för att få komma in =)
sedan har jag äntligen köpt adventsstakarna
till våra stora rumsfönster
det tog över sex år innan de kom på plats
trodde nästan ett tag att jag missat dem även i år
för jag beställde dem redan i början av november
o de kom först i fredags den 13 december
är så nöjd då de är precis som jag önskat o drömt om
så kul med nåt som piggar upp
när gråvädret ligger som ett lock över oss
Stefan har dragit på sig en rejäl man-cold
o har varit däckat några dagar nu
Olle deppar över all snö som försvunnit ännnu en gång
o jag håller på att vissna helt o hållet
så det gäller hitta de små guldkornen i tillvaron
som att det flyttat in en söt liten tjej, Molly, till Stjärnsund
som Olle fullkomligt avgudar
de leker så fint ihop så jag hoppas hon blir kvar
då han saknar sin storebror fortfarande
o ofta visar att han känner sig ensam
genom att hela tiden söka nya kompisar på våra promenader
appropå promenader när husse är sjuk får vi ta kvällsrundan
o det är osäkert om vem som är mest mörkrädd
jag eller Olle
pannlampan är ett måste för att hitta ner till "stora vägen"
o ljuset som vi skymtar därframme
sen går rundan runt dammen i ett huj
tills vi går in i "beck-mörkret" sista biten hem igen
denna så kallade vinter har jag känt av "Lapp-sjuka"
o även lidit av ljusbrist
det är jag förstås inte ensam om
men det tröstar ju inte mig
jag vill ha vit snö, några grader kallt o gärna soliga dagar i massor
för det här snö-regnandet gör mig galen
ändå blev jag så glad när vi kom ut härom kvällen
o det var ljus o fin snö på marken...
bara för att vakna till detta morgonen efter
tvi vale !
nu tyar jag inget mer av detta skitväder
så kom igen nu Kung Bore...det är ju vinter för fan !
Ursäkta ordvalet men precis så känner jag!
Ha nu en alldeles underbar tredje advent!
själv skall jag på kalas o lillejul
hos äldste sonen m familj i Avesta
Sånt piggar verkligen upp
o är så efterlängtat !
 
mm....så kan det vara =)
 
 

Kommentera inlägget här :