Träningstisdag

(null)
Vi drar mot Långshyttan vid halv nio
tre damer i övre medelåldern
Det är träningstisdag
Alla tre bär vi på ett inre motstånd,
men vi åker iväg i alla fall
o tränar gör vi också
(null)
Oftast när vi kommer är vi själva i lokalen
Vilket är otroligt skönt
Jag tar det lugnt med uppvärmningen som är både lång o tråkig idag
Ändå blir jag svettig o skakig
Men kör ändå mitt pass 
som det var planerat 
o efteråt är jag mycket nöjd med mig själv
(null)
Vi avslutar alltid passet på balansbrädan
Då hinner man gå ner i varv 
men kroppen o knoppen får ändå jobba hårt
(null)

(null)

(null)
Mitt pass avslutas förresten inte alls på balansbrädan
För hemma väntar 45 minuters snabb promenad med två längtande hundar
Hur fort jag än går 
får jag kalla in dem gång på gång
då jag inte har en chans att hänga med
Trötta o nöjda kommer vi 
eller i all fall jag äntligen hem
men då vill de leka på baksidan av huset
gissa om jag får leta i depåerna efter ork, lust o energi då
Men lite kasta boll lyckas jag få till
sen mutar jag in dem med lite levergodis
Alla sätt är bra utom de dåliga 😊
Återstår bara att stuva lite morötter o steka äkta Falukorv i smör 
För det serveras det  på elvan ikväll
// Irene 



Kommentera inlägget här :