Blåsigt

Jag har några riktigt stora rädslor
en av dem är att träd faller 
över en när man är ute o går i blåsten
för jag har lärt mig att man inte hör när trädet faller
o om man hör så är det redan försent att hinna undan 
Där vi bor finns massor av dåliga träd o mycket dåligt skött skog
Nåt som skrämmer mig nåt alldeles vanvettigt
(null)
För nästan alltid som nu igår 
när det blåst ordentligt ser jag ständigt nya träd som fallit 
(null)
Idag gick vi allt som oftast stigen mot Glada Kalle
där ligger redan några jätteträd som fallit för länge sedan
(null)
Så jag är alltid vaksam o otroligt orolig om jag går där när det blåser. 
och tamejtusan låg inte ett alldeles färskt träd tvärs över stigen vi går 
(null)
Nu fick alla mina farhågor o rädslor fullt utslag !!
(null)
Usch jag rös över hela kroppen
så obehagligt 
Hade vi ens klarat oss 
om vi fått det över oss ?
Nu vet jag snart inte var jag törs gå när 
det blåser
för Stjärnsund är ett mycket trädrikt samhälle med både alléer o skogsvägar
Nåt skall man ju oroa sig över
idag var det fallande träd
Får se vad jag hittar på imorgon att fundera över 

Frid Irene  (null)

Kommentera inlägget här :