Otålig

(null)
Idag gick jag "all in" orkade inte vänta längre
(null)
Eftersom jag är upptagen resten av veckan fram till o med fredag 
kände jag att det var ok..
o att vänta är inte riktigt min grej
så nu är det Adventspyntat i huset vare sig det är Ok eller ej 😉
(null)
dessutom rasslade tomtarna oroligt i kartongen uppe på vinden..
de ville verkligen komma fram nu !
(null)
Då var det ju lika bra att ta fram stakar o julstjärnor också
(null)
Såhär i novembermörkret känns det underbart med lite extra belysning
(null)
Den här lille rackaren lyser dygnet runt i princip 
till glädje för mörkrädda mig o skumögd gammal vovve
(null)
De stora ljusstakarna i burspråksfönstren är favoriter 
Älskar dem o de passar som handen i handsken i de stora fönstret 
Att de sedan heter Frid gör ju inte saken sämre 🙏🏼
(null)
Det är bara de här herrarna som jag inte vet om de verkligen vill bo hos mig
Jag hittar ingen vettig plats åt dem, vi får se om de flyttar från mig eller om vi kommer överens så småningom.
Jag är inte speciellt sentimental när det gäller julpyntet eller tomtarna 
Dock har jag två favoriter som aldrig kommer lämna hemmet så länge jag får bestämma 
Det är tomten Nilla Krogh gjort till mig 
(null)
och toppstjänan till granen som jag fått av dottern för många år sedan 
(null)

Det var min måndag i stora drag, 
en bra dag på många sätt, 
då jag mår ok igen.
Helgen som gått vill jag bara lägga bakom mig
då jag inte alls mått bra, 
sånt som händer även om det är tråkigt när man planerat annat.
Men tror i alla fall jag gjort några av mina vänner glada i alla fall,
då jag skickat små hälsningar i form av post nord-kort till dem,
gör gärna det sådär spontant !!
För jag vet att det uppskattas
tänk så glad man blir när man tömmer postlådan 
o hittar ett handskrivet brev eller kort.
Detta fick jag idag från en nöjd Tradera-köpare ❣️
Blev så glad !
(null)

Frid Irene 



Kommentera inlägget här :