Bara vara...

Redan torsdag, 
jag hinner liksom inte med, 
dagarna bara försvinner 
Tisdagen var läkarbesöksdag,
som gick sådär, grät en skvätt när jag kom till bilen, 
men morskade upp mig o lämnade den negativa känslan kvar på parkeringen o åkte till Ica o veckohandlade.
(null)
Finns nog inget som får mig glömma allt annat,
än när jag skall/måste se till att få allt på listan med mig hem.
(null)

Totalt fokuserad plöjer jag fram mellan hyllorna, ändå händer det 9 gånger av 10 att nåt saknas i kassen när jag kommer hem.
Nåja det brukar ordna sig i alla fall.
(null)
Igår var jag på den årliga julhandeln i Hedemora med min skyddsling.
Vi började med att äta en jättegod buffé på Blå Lagunen för att orka shoppa. 
Jag hade ett presentkort på Kaminstugan 
(null)
Så nu är jag ägare till detta vackra ekipage av Erkers-Marie Persson
Älskar dem!
(null)
Sedan hämtade jag min julklapp från Stefan på Granngården
Min första alldeles egna nya spark någonsin o då är jag 67 fyllda
Hoppas på massor av fina sparkvändor på Gryckens is i vinter.
Vi besökte nog de flesta butiker en sväng igår,
så det var med stor tacksamhet o glädje jag for hemåt på sena eftermiddagen,
glädje över att nu var det gjort 
o tacksamhet över att jag orkade.
(null)
Idag gjorde vi som vi ofta brukar nuförtiden
vi tog en lång-runda på förmiddagen, den tog 1 timme o en kvart idag 
o vi var nog lika nöjda allihop när vi äntligen såg vårt hus över åkern
(null)
o visste att bara vi biter ihop orkar vi oss hem, 
för egentligen var det alldeles för jobbigt att gå utmed gamla järnvägen idag
då det var ca 1 dm nysnö att pulsa i hela vägen.
(null)
Men Olles glädje ger så mycket energi så det är så värt mödan
(null)
Vad Junior tycker vet jag inte 
han promenerar i sin takt o bryr sig inte ett dugg om att göra glädjeskutt o extrarundor.
Nu sitter jag spak i kroppen 
men njuter o mår ändå så gott samtidigt som jag bloggar.
För huset är nystädat o golven skiner blanka o nytorkade.
Jag har gjort helg, trots att Stefan för ovanlighetens skull jobbar imorgon,
jag tänker göra ingenting alls imorgon, utan bara vara 
o tanka massor av energi.







Kommentera inlägget här :