högpresterande

vilken dag jag haft
 
 
började dagen med att frosta av frysen
 
 
sedan bakade jag hela dagen
jag bakade två filmjölkslimpor o en dadel o hasselnötskaka med nougatöverdrag
allt glutenfritt till min förmån
sedan en Kardemummakaka till finaste grannen
som behöver all styrka o uppmuntran som finns på denna jord 
 
 
bara för att avsluta med nåt jag tycker är både äckligt
otrevligt o smått obehagligt
 
 
det att tömma tanken till centraldammsugaren
 
 
alltså det går inte att göra detta på ett vettigt sätt
 
 
idag hittade jag vår "tredje hund" i den
det visste jag inte ens att vi hade en =)
 
 
min förkylning höll nästan på att bryta ut igen
vid hanteringen av detta "otäcka"
 
 
nåja jag hade några trevliga stunder under dagen också
lunchens räkfrossa tex, den var toppengod
 
 
att provsmak den nybakade limpan gick inte heller av för hackor
nybakat är oslagbart njutningsfullt
appropå njutningsfullt
det börjar bli dags att röja i växthuset
o sätta ut ett par stolar o ett bord där
för nu är det varmt o gott nog att fika därute på eftermiddagarna
 
 
fattar inte att man kan få vårfeeling
i mitten av februari i Södra Dalarna
men så är det o jag bara tackar o tar emot
ljuvligt o så välbehövligt med de här soliga sköna dagarna vi har nu
 
 
det är dags att skiljas också tyvärr
 
 
för min nya iPhone 7 har äntligen kommit
så nu blir det till att skicka den söta rosa femman till nästa ägare
tre år har hon varit mig trogen
vi har gjort massor tillsammans
men nu är det definitivt slut
 
slut är också jag
för som vanligt kan ju inte jag behärska mig
utan går "all in" så fort benen bär mig igen
det finns säkert nån fin diagnos för sånt beteende också
men det är bara sån jag är
o kommer förmodligen dö sån
 
o vet ni
jag trivs med att vara "precis som jag är"
o med mina fina limegröna tulpaner
som är min absolute favorit
 
 
frid Irene
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :