känns hopplöst

 
det har snöat massor sedan sist
ja, det var ett satans busväder faktiskt
 
 
men vi har kavat oss fram på oplogade vägar i snöslask o yrväder 
 
 
både på isen o på rundan runt Klacken
men harhjärtat mitt slog till ute på isen
 
 
för när vattnet sipprade upp i små fontänstrilar
där helgens sportfiskare borrat sina fiskehål
vände jag abrupt på sparken
lockade till mig vovvarna o hastade hemåt mot Klacken 
o säkerheten på land igen
 
 
tänk så lite som behövs 
för att is-ångesten skall slå till med full kraft
så idag har vi kajkat runt bruket o Dammen
vi skulle ändå till Återvinningen så det passade bra
o på lunchen sparkade vi oss runt Klacken
 
 
lika vackert det som  de fantastiska is-promenaderna
 
 
vad har då mer hänt
jo vi har sett andra filmen av nya Bäck, Vägs ände
den var riktigt bra o som jag gillar Kristofer Hivju som Steinar
raka motsatsen till "Gunvald"
se gärna båda filmerna om ni har möjlighet
för den första var lika sevärd den
 
 
sen har vi fått två treglasfönster utbytta på 10-årsgarantin,
Elitfönster håller vad de lovar
huset fyller ju 9 år i oktober
så det gäller att passa på 
de två fönster de bytte har fått kondens mellan rutorna
vilket inte skall hända
för de går ju inte att öppna o torka av emellan
 
 
jag har även köpt mig lite vårkänsla
älskar de första Påskliljorna
då de ger en föraning om vad som är på G
 
 
jag håller mig till mitt sockerfria,spannmålsfria o glutenfria liv
det hände massor på vågen de första 4 veckorna 
har totalt gått ner 7 kilo
sedan har det stått alldeles stilla
vilket känns hopplöst, då jag inte fuskat med ett enda sockerkorn
jag tränar två dagar i veckan
går på QiGong en dag
går med hundar 5 dagar i veckan
ändå händer ingenting  !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
så idag känner jag för att bara skita i allt o ge upp
men kan ju inte det då jag har minst 14 kilo kvar att ta bort
känns jäkligt deppigt just nu måste jag säga
riktigt tufft är det,
men får väl lov att kämpa på,
har ju bestämt att ge det ett år
så så får det bli, deppigt eller ej
 
 
tur att fröbröden jag bakar är supergoda
för annars vete tusan hur det skulle gå
det här är min frukost, ja plus ett kokt ägg då
det var inte klart ännu därför inte med på fotot
 
såja nu har jag gnällt färdigt för idag
återkommer när jag har nåt skoj att berätta
angående vikten, nån gång lär det ju ge resultat
hoppas jag ??
 
 
 
Frid Irene
 
 

Kommentarer :

#1: Åsa

Hej Irene! Det där med vikten har att göra med östrogenet!
I alla fall, jag har läst på (för egen del) och det är tydligen att östrogenet och fettdepåerna i magen gör att man inte KAN gå ner i vikt mer än vad östrogen-nivåerna o hormoner (bla bla) avgör.
Östrogenet lagras i fettcellerna i magen och reglerar insulinet och hormonerna, på nåt sätt.
Man når en slags "matchvikt" varesej man tycker den är ok eller inte. Surt! men vi damer får alltid dras med hormonella eländen, oavsett vart vi än än är åldermässigt, verkar det som.
Ät och må gott & kram på dig! :-)

Svar: Det skall jag läsa på om, det var intressant ! Kanske skall jag vara nöjd med att jag orkar o kan träna för tillfället. Mår ju för tillfället helt OK så jag kanske skall nöja mig med det 😊 kram tillbaka
Irene Ek-Andersson

skriven

Kommentera inlägget här :