Före o efter




På första bilden den 14 januari 2016
har jag redan tagit 6 kilo 
Så synd att jag inte kom på att fota 
dag ett på min hälsoresa
Andra bilden 10 juni 2016 
visar Irene 16 kilo lättare totalt 
o med ett BMI på 25, 
älskar't 
(minus 10 kilo mellan bilderna)
Nu tänker jag försöka ta de där bonuskilona
som bara finns i mina djupaste o innersta drömmar
5 ynka ytterligare kilo, 
det borde jag väl fixa !!
Så,
Håll tummarna för det !
Ju lättare jag blir
desto bättre mår jag
Inte bara fysiskt 
utan lika mycket psykiskt
Livet är oerhört gott just nu !


Allt är inte bara solsken på Klacken
skar mig i morse när jag tappade en kruka
o en flisa träffade så illa 
att den fastnade i benet i fingret
blodade ner hela växthusgolvet
o får inte bort fläckarna 
Får hoppas de bleknar bort så småningom 


Det ville sig så illa att det inte ville sluta blöda 
Jag fick lov ringa 1177 efter 5 timmar
vi bestämde att jag skulle försöka få hjälp dra ihop såret m strips


Fick fundera ordentligt 
vem o var jag skulle fråga 
Men visst ordnade det sig 
o nu har jag fått hjälp
På vår "kiosk" finns det mesta
även strips att laga ihop 
djupa sår med istället för stygn
En av personalen hade turligt nog sådana hemma
Det fanns även kunder som var sjukvårdskunniga 
o kunde bistå med sjukvård
Vad gjorde vi utan vår älskade kiosk
vill inte ens tänka tanken

Ja, som om det inte var nog
original laddarkabeln till paddan
började fräsa o osa bränt 
När jag skulle ladda



Månne har jag fått nåt oknytt med mig hem 
nåt skit är det 👿
kanske dags för en "storstädning" i huset


För nya sötaste väskan
som råkade följa med mig hem igår
när väninnan skulle lösa ut sin beställda top hos Irenes kläder i Långshyttan
kan ju inte betyda otur
snyggare o somrigare får man leta efter 
ensam om den är jag troligtvis här i trakten också
då hon bara tar hem en av varje modell


gudagott är livet hur som
vägen jag går morgonrundan på är bedövande vacker
o stället jag bor på en välsignelse

Frid Irene




Kommentarer :

#1: Nilla

Oj vad duktig du är som gått ner så mycket i vikt och vilken otur med fingret. Kram

skriven

Kommentera inlägget här :