sammandrag av svunnen tid

 
 
köpt nya påslakan från Newport
underbar kvalitet o väldigt snygga i mitt tycke då
 
 
håller på att byta ut vårt "gamla bestånd"
då dessa numera är välanvända
säkert tvättade hundratals gånger
Lite nyinköp livar upp i vardagen 
även i sängen, eftersom det blev superfräscht o SNYGGT !!
 
 
kvalitet är ledordet numera
hellre det än kvantitet
man blir lite klokare med åren
 
som köpet av IceBugskorna för x-antal år sedan
riktigt dyra, men så värda sitt pris
eftersom jag inte kunnat gå med vovvarna annars
på vår isgata till väg
men nu funkar det prima då dubbarna i sulan,
gör under =) 
 
 
underverk gör också träningen på mitt hunör
jag mår oförskämt bra o känner mig glad
 
 
vi tränar på gymmet två dar i veckan 
o går på ChiGong en dag
tänk att det skulle ta så många år
innan jag tog mig för att göra nåt sånt
jag som gått som en Zombie,
hjärntrött o totalt dränerad på energi
nu hoppas jag o ber till alla Gudar som finns
att jag kan hålla i detta o inte dra på mig nåt "onyttigt"
för som jag behöver detta 
både själsligt o fysiskt
 
 
även vovvarna har fått sitt
de är numera vaccinerade o "besiktade"
de mår efter åldern alldeles prima
o så hoppas vi det får förbli ännu några år
 
 
jag håller i mitt nya kostprogram
det helt utan Gluten o vitt socker
magen är lugn som en filbunke
o kroppen har nu slutat sukta efter det "vita giftet"
men det tog nästan 4 veckor
 
att baka gott Glutenfritt är en konst
som jag sakta men säkert håller på att lära mig
detta mjuka bröd som är i ugnen, är en klar favorit
ett Fröbröd jag hittat under LCHF-recepten
 
 
vädret däremot är ingen favorit just nu
snön har regnat bort o det är Aprilväder i Januari
ur led är tiden
jag vill ju kunna åka spark på isen
gå promenader med rena o fortfarande vita hundar
njuta av det vackra vinterlandskapet
 
 
nu går inget utav detta
så meningen med vintern försvann med snön 
 
 
dessutom vill jag gärna hålla koll på dessa
o det går ju inte utan snö
dessa spår gick tvärs genom bruket en morgon
det känns ju sådär
vargen skall hålla till i skogarna, punkt slut
end of discussion !!
 
 
Frid Irene
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :