resultatet börjar visa sig

 
två glada damer intar gymmet
 
 
vi tränar på två gånger i veckan
o startar alltid passet med 10 minuters cykling
 
 
vi har insett båda två 
att det nog är nåt av det roligaste o nyttigaste vi gjort
vi tränar seriöst o är noga med uppvärmningen
 
 
men visst blir det lite flams o skratt mellan varven
dock inte i den jobbiga ställningen nedan
 
 
 
Eva gör dubbelt så många som mig
hon har inte lika mycket "tyngd" framtill 
jag har ju både stora tunga bröst o lika tung mage
vilket i detta fall är till stor nackdel
 
 
vissa maskiner är bättre än andra
men den här gillar jag inte pga av att handtaget till den
luktar fruktansvärt illa, som gamla smutsiga pengar
som man gått o hållit i handen
så den kör jag alltid sist
så jag kan gå o tvätta händerna direkt efteråt
 
 
dock har vi idag märkt resultat av vår möda
då vi numera klarar alla maskiner med elegans o nästan "snyggt"
o börjat fundera på om vi skall öka antalet repetitioner till 3 x 15
istället för som nu 3 x 10
fast kanske bäst att skynda långsamt
för högmod går ju före fall
o det vill vi absolut undvika
 
 
det värsta är att vi alltid lägger till några "uträtta ärenden"
när vi ändå är i staden ( Hedemora )
så varje träningsvända till stan tar cirka 4 timmar
så det gäller att ha eller ta sig tiden
fast vi är ju två "pensionärer" 
så egentligen har vi ju all tid i världen
 
 
idag tex blev det en liten extravända in på Blomsterhandeln
jag var så innerligt trött på mina Julstjärnor
så nu ståtar tre Limegröna Kryssantemum i burspråket
o tänk, det blev vår i köket på direkten
 
 
Frid Irene
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: houseforus

Så duktiga ni är
Maria

Svar: Tack 😃
Irene Ek-Andersson

skriven
#2: Hanna

Hurra! Vad duktiga ni är! Det ser riktigt bra ut!

Svar: Tack Hanna, du är duktig du också, tycker jag. Kram
Irene Ek-Andersson

skriven
#3: ina

Men heja er vad ni jobbar på bra och tack för inspirationen, igen. Kramar

Svar: va kul om vi tanter kan inspirera nån till träning, kan säga att det är superroligt så har man väl börjat, går det av sig själv, för man längtar efter gymmet efter ett par dagar. Kram tillbaka
Irene Ek-Andersson

skriven

Kommentera inlägget här :