Välkommen åter alla min trogna läsare o följare, jag har saknat Er !

Efter att ha haft den längsta skrivtorkan ever, är jag nu redo att börja blogga igen.
Nu har det hunnit rinna så mycket vatten under broarna att jag börjar om här o nu.
Det som har hänt under dessa "tysta" månader, får om det ploppar upp nåt jag vill berätta om,

dyka upp där o då i så fall.

Kan börja med att berätta att imorgon är det dags att jobba igen

 

Herrgården serverar sitt första julbord o jag är glöggvärdinna som vanligt.

 

Älskar de där mötena med glada förväntansfulla människor, kända som okända.

Några känner jag i alla fall igen imorgon,

då dottern m familj o älskade maken kommer o skall äta.

 
jag har griljerat första julskinkan för i år
 
med sånt som även jag kan äta
o tänker provsmaka den ikväll
 
 
det är fortfarande inte helt enkelt o okomplicerat att äta, laga o baka Glutenfritt
som igår tex köpte jag vad jag trodde var pepparkakor
 
 
men de får följa mig till Herrgården imorgon
utifall nån annan med celiaki problem gillar dem
jag tyckte de var snudd på oätliga (förlåt Semper)
 
 

Untitled from Irene Ek on Vimeo.

 

 

det börjar dra ihop sig till ett år 
med mitt nya liv o sunda leverna
jag har tränat regelbundet (nåja) hela året
jag har ätit glutenfritt i vad jag trott till hundra procent 
har missat nån gång o straffats hårt o brutalt
jag har levt sockerfritt till 99,5 procent o har inte saknat det alls
detta har till dags dato visat sig på vågen med minus 24 kilo
ett mycket bättre mående o klådan på kroppen ett minne blott
min MS har varit lugn o fin, min fatigue (trötthet) är vissa dagar nästan som bortblåst
det har varit ett bra år o jag har lovat mig själv ytterligare ett sådant
att leva Glutenfritt är ju livslångt
men jag menar allt det andra jag jobbat med under året
 
 
dessa kort är gamla men hade inte några nya just idag
det kommer jag lovar =) 
 
 
jag är fortfarande korthårig o tänker nog så förbli
jag har nyss haft influensa o tänker aldrig mer ha det
 
 
jag har fått en helt underbar MTB-cykel o tänker fortsätta cykla 
så länge jag bara orkar o har förmågan
vi har cyklat i sommar alla dagar väder o vind tillåtit
så roligt det har varit
ja, som ni förstår har jag massor att berätta
men slutar här o nu för idag
återkommer strax
 
Kärlek till Er alla  // Irene
 
 

Kommentarer :

#1: lena s

Välkommen tillbaka!! Har saknat dig här! Ditt år 2016 är helt otroligt , du ser ut att må mycket bättre. förstår att du lagt ner mycket energi o " jävlar anamma" på din träning o kost. Du är värd all beundran!
Kram från mig i ett grått Småland.

Svar: Ja jag mår hundra gånger bättre både fysiskt o psykiskt. Det ena har liksom gett det andra så det har faktiskt varit ganska lätt, men karaktär o disciplin måste man ju ha iaf. Det skall bli roligt att blogga igen, saknat det av o till ! Kram
Irene Ek-Andersson

skriven

Kommentera inlägget här :