Julbord

Idag var det första julbordet på Herrgården

Jag jobbade som välkomst/glöggvärdinna o naturligtvis var det liks trevligt som vanligt. Jag älskar dessa möten med glada människor, kända som okända .
När jag jobbat färdigt måste jag ju smaka av alla delikatesser borden bjöd på,
o den rökta fårfiolen gav mig rysningar av välbehag, så god var den. 
Dagen till ära smakade jag också den veganska Rocky Roaden, den var himmelsk, gommen slog kullerbyttor av välbehag. Imorgon får jag hålla mig långt borta ifrån den ! Jag äter ju normalt inte godis, sötsaker eller skräpmat över huvudtaget. 
Har jag lovat kroppen ett sockerfritt o skräpmatsfritt år så har jag, punkt slut !
Jag brukar alltid försöka hålla det jag lovar ! 
Nåt annat jag gillat med dagen är att det kommit snö.
Det blir julstämning på en gång o på nåt sätt mycket ljusare o trevligare att leva i mörka Norrland eller i alla fall norra Svealand.
Att sedan dottern med sina snart vuxna barn kom hem o förgyllde julbordet tillsammans med finaste maken min, gjorde inte dagen sämre precis. 
Nu är det kväller på Klackvägen jag är trött o nöjd, väldigt nöjd, för livet är verkligen på min sida för tillfället o jag tar ödmjukt o tacksamt emot allt positivt jag bjuds på. 
Imorgon skall vi ut o åka spark jag o barn-barnet Emmy, för det har hon aldrig gjort.
Lite kortspel o Fia m knuff hinns nog också med innan jag skall jobba igen o de far tillbaka till Bålsta. 

Men nu är det godnatt !

Frid  / Irene

Kommentera inlägget här :