med ålderns rätt

redan framåt torsdagen efter min lilla dip
var jag ganska fit for fight igen
träningen gick dock sådär, kanske lika bra det
eftersom jag nog inte borde tränat alls efter svackan jag hade
 
 
jag gav upp efter 8 av 12 maskiner
eftersom jag började må illa
gick o duschade o vägde mig istället
vilket gav en mindre glädjechock
jag vägde exakt 20 kilo mindre än den 16 januari
då jag för första gången klev på vågen på Vasahallen
så otroligt skönt det känns,
nu har jag bara 3,8 kilo kvar till
min ABSOLUTA drömgräns =)
dit hoppas jag ha kommit till den sista december
då jäsiken blir det skumpa av finaste sort
nåja, först skall vi se att det lyckas
 
 
att träna regelbundet ger både muskler o normalvikt
om man dessutom tänker på vad man stoppar i sig
vilket är ett måste för mig nu för tiden
jag hade nog råkat få i mig Gluten i helgen
som gav mig denna otroliga dip
jag verkar inte ens kunna komma i närheten av dylikt längre
upptäcker mer o mer i min vardag
som just innehåller gluten
måste lusläsa allt o helt undvika halvfabrikat 
tom Chips, mjölkchoklad o smågodis innehåller gluten
vilket ju är bra i mitt fall
eftersom jag då inte kan falla in i dåliga vanor igen
 
 
Äntligen kom då våra cyklar
som vi fick vänta
när de bestämt sig för att resa runt i Sverige
innan de äntligen hittade hem o rätt
men gu´så snygg hon är min Juliett
ja hon heter så, Merida Juliett
vi kommer trivas bra ihop , hon o jag
 
 
nu har vi till o med hunnit inhandla
cykelbyxor, skärmar o snygga matchande hjälmar 
det är ju viktigt att va snygg när man cyklar i skogen =)
vi har redan varit ut två gånger på långtur
med mitt mått mätt alltså
den längsta blev över två mil igår 
på ljuvliga grusvägar till Långshyttan tur o retur
så ni hör att jag är pigg o kry igen
 
 
jag har dessutom hunnit med två dagars kräftfiske
då armarna fått jobba, all träning är bra träning
o jösses vad det blåste både ut o hem var det motvind =)
tur då att jag fick låna flytväst från kiosken
fick inte ro ut annars för Stefan
 
(bildbevis kommer här Stefan )
 
i lördags var det marknad som vanligt
 
 
riktigt bra musik var det också för en gång skull
 
 
i vanliga fall är det Byblåset som spelar o det gillar jag sådär
 
 
vi satt o lyssnade en stund innan jag måste skynda hem
för att öppna Loppisen klockan 12
hade mycket folk som vanligt 
o en massa trevliga möten med nya människor
älskar den biten men ogillar att sitta fast hela sommaren
så från o med nästa år tar jag pension
är ju ålderpensionär då också
så med ålderns rätt lägger jag ner min lilla rörelse
 
 
men tackar för de här fyra somrarna jag haft förmånen
o jobbar stenhårt på att sälja ut allt innan 3 september
som är sista öppetdag, så jag har ju tre helger på mig
har ju bara öppet fredag lördag o söndag numera
vill verkligen vara lite ledig
medan det fortfarande är en gnutta sommar kvar
 
 
idag pysslade jag hemma
vilket var väldigt länge sedan
skickade efter några brädbitar från Jysk
vilket resulterade i ett fint skåp
gillar verkligen slutresultatet
 
 
äntligen lite ordning o reda
dessutom äntligen hängare till förkläden o handdukar
 
 
på eftermidagen hade jag lite iPad-support med härliga Eva C.
är ju lite av teknik-freak så sånt gillar jag skarpt
vi hann dessutom med både kaffe 
o en liten skön avslappnningsövning
vilket var välbehövligt efter gårdagens rodd o långa cykeltur
o uppsättning av det ganska så tunga skåpet idag
trixigt värre på bara en man vill jag lova
 
nu blir det tidig kväller då det är träning imorgon bitti
så sov så gott
vi hörs
 
Frid Irene
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :