vintertid

 
morgondimman hälsar oss Välkommen
varje morgon nu när vi går runt Klacken
det märks att hösten är här på riktigt nu
 
 
med hösten kommer ju också en massa andra små trevligheter
som att äta kräftor i trevligt sällskap ute i vackra Kättsbo
jag o Eva P o hennes mamma Inga-Lisa
har haft en supertrelig eftermiddag tillsammans
njutit o sörplat o dryftat livet sorg o glädjeämnen
 
 
Stefan o jag hade en heldag tillsammans igår, fredag
vi var till Falun o fixade lite "must do"-tillsammans saker
uträttade sånt man inte hinner med när man jobbar heltid på dagtid
 
vi åt lunch på den ljuvligaste Grekiska restaurang jag varit på
Tzatziki heter den o ligger på gatan in mot Folkets Hus i Falun
besök den om ni är till Falun 
jag lovar att ni blir inte besviken
 
 
sedan tog vi vägen via Borlänge hem
o hämtade ut våra nya glasögon
så nu är det lila-tantvarning på mig
då jag köpt lila bågar denna gång
 
 
livet tuffar på
o imorgon skall jag göra vinter på riktigt i trädgården
jag vet vis av erfarenhet att om man väntar för länge
blir det bara kallt o otrevligt att hålla på
o man slarvar över det bara för att får det gjort
så imorgon är börjar "vintertiden" på Klacken elva
 
Frid Irene
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :