majväder, minigurka o oro

 
Majvädret lämnar allt övrigt att önska
lika kallt o kulet som det ser ut
 
 
sen sist har jag ätit egenodlad minigurka varje dag
odlat min förkylning som vägrar släppa taget
städat, tvättat, bakat o hostat mig halvt fördärvad
 
 
  
gått sjö-rundan för att tanka energi i min trötta kropp
frusit som en liten skit, trots vantar o tjock-jacka
 
bytt sängsida med Stefan 
eftersom jag springer in i sänggaveln när jag går upp
o är så blå på låret så jag nog snart får förklara
att ingen är dum emot mig
utan att det bara är jag som har svårt med motoriken
 
drömt mardrömmar o varit orolig i kroppen
nåt är fel, undrar bara vad ?
att vara intuitiv eller synsk om man vill kalla det så
är inte alltid på gott, jag vet o ändå vet jag inte
bara att se tiden an, men under tiden gnager oron
 lite så som nedan känns det
tror att ni då förstår vad jag menar
 
men allt har sin tid
så jag får se tiden an o försöka mota bort oron så länge
 
 
frid Irene
 
 

Kommentera inlägget här :