Inställd dag

Kände direkt när jag klev ur sängen
att den här dagen nog var "inställd"
Skrapade ihop tillräckligt med energi via Alvedon 
för en kortare morgonpromenad
sedan var dagen över för min del
o jag fick avboka mitt läkarbesök idag
Inte en chans att jag orkat med det
Barnbarn-baciller är ena tuffa rackare
o kan sätta krokben på även den tuffaste
Ligger nerbäddad med nästäppa, feberfrossa, huvudvärk o sorg i hjärtat
För idag fick himmelen en ny ängel i himlaträdgården
lilla Tuva, fjärilsbarnet flög iväg från jordelivet o lämnade stor sorg o ett enormt tomrum kvar
Läs gärna mamma Idas underbara sista två blogginlägg, 
hon har verkligen skrivandet o ordets gåva 
 
http://busungar.krogh.se 
 
Barn skall inte dö före sin föräldrar
Det borde vara lag på det
Även om det inte var oväntat så betyder inte det att det är OK
 
Kan inte ens tänka tanken, hur det skulle vara
Därför lämnar jag den tanken 
o Tackar livet !!
 
Som vanligt har jag sällskap i sängen av 
mina älskade empatiska små ljuvliga Jack Russell
 



De kan konsten att trösta en sjuk matte
o håra ner i sängen i samma takt 
Men vad gör det 
kärleken från dem får mig att glömma allt sånt 
 
Precis vad jag behöver just nu ❤️
 
Frid Irene 

 
 
 
 

Kommentera inlägget här :