vår-energi

tror jag gått o fått vårkänslor
eller åtminstone vårenergi
 
jag känner mig pigg o glad
vaknar tidigt på morgonen
o för första gången på MÅNGA år
känns det som jag vaknar utsövd
 
idag har jag sprudlat av energi
o hunnit med vad som vanligtvis
tar en hel vecka för mig att orka o mäkta med att utföra
 
huset doftar rent o fint
blommorna nyplanterade 
sommarens frön satta på förgroning
stryktvätten ett minne blott
härlig gryta till kvällsmat
o hundarna skogpromenad-rastade
 
känslan jag haft i kroppen i tre dagar nu
är så ny för mig så jag känner inte igen den
bara det att inte få den där schakningsperioden
mitt under dagen då jag bara måste vila
är en helt ny företeelse i mitt liv
 
idag kom jag på mig om att önska
att det håller i sig både länge o väl
för det är helt underbart
att må som en "normal"-frisk människa
nu vet jag hur man skall må 
när fatiguen flytt sin kos
o lämnat härlig energi o glädje i kroppen 
 
klart mina andra skavanker i kroppen finns kvar
men bara det att tröttheten flytt sin kos
har gjort underverk med mig
o jag njuter så oerhört o känner en enorm tacksamhet
 
oavsett hur länge det här nya tillståndet stannar
så njuter jag av det varje sekund minut o timme
 
för just nu leker livet
hjärnan är krispig o klar
glädjen bubblar i kroppen
 
här vill jag stanna länge 
 
 
frid Irene
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Lena

Vad härligt det låter!! Håller tummarna att det vara länge länge.
Man blir lite avundsjuk på att känna sig utsövd o pigg. Men jag unnar dig verkligen det.Ha en fin vårdag i din vackra miljö.
Kramar

Svar: Ja det är verkligen en ovan men mycket trevlig känsla 😊 kram
Irene Ek

skriven

Kommentera inlägget här :