alltså det går åt rätt håll

om än med små små steg
 
 
vi har varit ut en sväng idag vovvarna o jag
vi behövde lite ny luft under vingarna
 
jag for till Långshyttan
hämtade gravlyktorna
lånade hem en klänning från Irenes kläder
skall ju "Gu´bevars" på bröllop snart
handlade massor av mat o var på apoteket
 
 
sen for vi hemåt 
oj så trött jag blev, men var så nöjd ändå
 
efter lite mat i magen
o en liten välbehövlig isande kall promenad
sover hundarna nöjda o jag sitter med min första
välsmakande kopp kaffe på över en vecka
 
har ju tappat både smak o lukt under resans gång
 
 
några som däremot hittat sina smak
är tre fina rådjur som varje dag kommer o rensar fågelmataren
solrosfrön ligger i topp just nu i näringskedjan
 
 
de är så fina så de får gärna hållas
 
 
frid Irene
 
 
 

Kommentera inlägget här :