Midsommar i Stjärnsund

 
vilken höll på att börja med "katastrof" 
jag skulle hämta "Karlskrona-ungdomarna" på Arlanda kl 17.20
men min intuitivitet fick mig att stanna i Sala (hade då åkt 8 mil)
SMS:a dem o fråga "Kom ni med planet" ? 
 
fick ett ledsamt samtal två sekunder senare
med svaret NEJ, vi missade det med ett par minuter
o inget mer plan går idag
 
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
totalt nedslagen i skorna satt jag i bilen
o visste ingen råd
samtidigt som jag skulle trösta Viktor
var jag totalt förkrossad själv
 
efter en stund ropar han glatt
"jag ringer upp om två minuter "
den resvane kompisen de hade med sig
han gick resolut från disk till disk o frågade
om det gick nåt plan till Stockholm senare på kvällen
o hittade ett som skulle landa i Bromma 19.45
 
nybokade biljetter o två minuter senare
bestämdes det att jag skulle fara förbi Arlanda o vidare mot Bromma
vad gör man inte för sina små "barn"
 
trafiken var tät Norrut då " Dalarallyt " mot Midsommaren just börjat
 
det blev en dyr resa för mig
då jag hann både "Äta gott ute" o handla mig en snygg svart kavaj
på Bromma Blocks under väntetiden =) 
 
 
men hem kom både Viktor o Angeliqa vilket gladde 
både mig, pappan i huset o två toklyckliga hundar
 
det var Torsdagens bravader
 
 
eller det var en sak till också som inte blev som det skulle
jag hade lagat mat, bakat tårta o förberett allt
för Täby familjen skulle också komma hem
men efter ett telefonsamtal
visade det sig att den halverats i antal hem-besökare
pga av halsfluss o Streptokocker
 
så det var ingen riktigt bra Torsdag egentligen
 
fredagen,
Midsommarafton började i regn
men sakta men säkert jobbade solen sig igenom molnen
o prick klockan 3 sken den från en klarblå himmel
o dansen kring midsommarstången kunde börja
 
 
men först åkte vi båt med vackra Elise till Folkets Hus
det är tredje året i rad jag gör det
 
 
så man kan nog kalla det en "tradition" nu
o tradition är alla Traktorer som hämtar upp lokalbefolkningen
o kör på rad till festplatsen, hur mysigt som helst
 
 
det var som vanligt MYCKET folk
alla var glada, dansade o sjöng
fikade, kastade pil, köpte lotter o hade det gott
en mycket trevlig tillställning med andra ord
 
vi hade en mycket trevlig o skön dag
som avslutades m lite mat, prat o tidigt sänggående för min skull
då orken tog slut redan vid klockan 21
men vad gör det,
då jag hade en fantastiskt trevlig dag fram till dess
 
Hoppas Ni haft detsamma på Er midsommar !!
 
Återkommer i morgon med fortsättningen
alltså vad som hände på  lördagen o söndagen
som bara sprang iväg i försvann
 
 
men nu är det bara en vecka kvar innan semestern
sen jäsiken blir det hängmattan i 5 veckor
 
Frid Irene
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :