Många dagar

Har gått sedan sist
i fredags jobbade jag o Stefan ihop till två teaterbiljetter 
genom att agera som parkeringsvakter
nere vid Herrgårdsområdet
det gick galant o nu återstår bara att gå o se föreställningen som är i 4 akter på fyra olika ställen kring Herrgården


Eva P o jag skall gå på torsdag denna vecka
Det skall bli Jättetrevligt


På lördagen for jag ner till Bro o äldste sonen o barnbarnen Benjamin o Mathilda 


för att vara farmor ett par dagar 
Det var full rulle från morgon till kväll vill jag lova.. 


Somnade tidigt på lördagskvällen 
vilket var tur eftersom det blev tidig morgon på söndagen
Åkte hem trött glad o nöjd sent på söndagskvällen 
o möttes av två hysteriskt glada hundar 
som de hade längtat
Nästan så jag fick lov att lova att aldrig åka ifrån dem igen 


Somnade som en stock o sov till nio idag måndag
tänk så slut den här satans kroppen blir av bara lite andra rutiner
Jag har ju inte alls gjort nåt ansträngande alls egentligen dessa två dagar
Ändå var hela jag som kokt spagetti idag


Apropå kokt spagetti 
god mat bjöds jag på hos sonen också
Både ugnspannkaka o gott grillat 
tänk så bra allt smakar när man slipper laga maten själv
Idag var det inte alls lika gott att äta lunch i sin ensamhet
även om det serverades stuvade makaroner o falukorv 
Trots min darriga spagetti-kropp har jag varit igång hela dagen 
Vilket idag känns som en seger
o även gav en biljett på att jag är påväg att hitta formen o energin igen
normalt när jag gjort nåt "extra" får jag betala dyrt
o det brukar ta dagar innan jag hämtat mig igen
Bara hoppas det håller i sig hela veckan då den är fullspäckad med aktiviteter
Så jag har absolut inte tid att få en dip just nu

Idag fick jag svar på mammografin förresten o det var OK även denna gång så skönt det kändes att läsa dessa rader

Nu väntar jag bara på besked från magnetkaneraundersökningen också
Sen får det vara bra ett tag med läkarbesök o annat "trök"
Nu vill jag ha sommarlov, soliga varma dagar, massor av skratt o glädje
Jag lider brist på det just nu
o har massor att ta igen


Även om jag fick en rejäl dos av dessa två i helgen

Frid Irene





Kommentera inlägget här :