Sommar reflektion




Min nervsmärta har lämnat mig ifred i två dagar 
så nu hoppas jag det förblir så ett tag 

Istället har tropikvärmen slagit till
o värme tål jag ju sådär
så just nu är det tur jag har garaget 
att husera i
För konstigt nog kommer det kunder av o till
Badvädret till trots 


Det som varit min storsäljare denna sommar
Är nu absolut iskallt 
Istället har det varit badkläder, linnen o shorts
Som man frågat efter
Nu har jag slut på dessa 
så nu hoppas jag man tröttnar på att sola o bada
o vill kolla på bra o trevliga filmer igen,
för  det har jag ganska gott om fortfarande
Märkligt nog sålde jag ett par vinterstövlar o en vinteråkpåse idag
Men som sagt i min lilla bod går nästan allt att sälja 😊
i alla fall förr eller senare


När jag stängde idag var jag varm, svettig o törstig
så kom på att jag nog skulle bjuda mig själv på en drink
Nåt jag nog inte druckit på minst 15 år tillbaka .. 
Eller kanske ännu längre tillbaka
Groggar o drinkar är liksom inte min grej
Sagt o gjort 
en Bacardi Razz m hallonsoda, massor av  is o frusna hallon blev det
o tänk,,,
Det har riktigt gott o läskande  !! 

Idag har vovvarna o deras husse 
Premiärbadat också 
uppe vid Luddegropen 
som vi kallar badplatsen vid oss
När Husse badar då är det varmt 
Riktigt varmt !!
För han är normalt en riktig badkruka

vilket jag också gått o blivit på gamla dar
för oftast har jag varit den som varit först i av alla
Men nu är det mera regel än undantag att jag tittar på när andra badar
om inte nån liten "vovva" håller på att drunkna så jag hoppar i med både mobil o elektronisk bilnyckel i fickan
sånt händer ju .. eller har hänt
Tur lilla vovvan har flytväst numera 




oj vilka fina badminnen från förra sommaren
nu längtar jag till Kättsbo o  Dormen
efter goa Hanna o Inga-Lisas kaffe som serveras i finporslinet

Näpp..
Nu är det dags att stänga butiken o sova
i alla fall göra ett försök 
trots 27 grader i sovrummet
o en djupt sovande snarkande man 
till vänster om mig 

Han får snarka så mycket han vill
det stör mig inte alls
för jag är så rädd att mista honom
o bli lämnad ensam kvar
det är så påtagligt o nära 
just nu att mista någon, 
har varit på två begravningar inom loppet av en månad

Jag som inte varit på begravning sedan min mor dog 2005
o jag hade gärna stått över 10 år till ..minst


Frid Irene








Kommentera inlägget här :