redan 3:e januari

igår var det dags
vi bestämde redan innan julen
att vi skulle åka o köpa en ny TV-bänk på Ikea
det var vår gemensamma julklapp i år
så, igår var det då äntligen dags
 

dock fick jag fjärilar i magen
när vi möttes av detta budskap på IKEA väggen
det bådade inte gott
o mycket riktigt
det var MYCKET folk i farten
tror hela Dalarna bestämt sig för att handla
precis samma dag som oss
 
 
jag hade ju sett ut en snygg bänk
tyckte jag alltså
men kan säga att det var INTE alls den
som fick följa med hem
men jag är inte den som surar över sånt
blir nog bra med den vi köpte istället
trots att det inte riktigt var i min smak
bild kommer på den senare när vi fått ihop den =)
men ungefär såhär ser den ut
 
det blev krångligare än vi tänkt oss
vi hade nämligen tänkt ha den vägghängd
men när vi skruvat ett tag
förstår vi att det inte alls ens är möjligt
så nu står den o väntar på nån sorts sockel
eller så får vi krypa till korset o beställa ben till den
trots att ingen av oss tycker de var speciellt snygga
 
 
som sagt det var mycket folk igår
o vi fick leta både länge o väl
efter parkering vid Kupolen
så när vi kom ut därifrån igen o skulle gå till bilen
fick Stefan lite panik i rösten
o undrade vart i hela fridens dar bilen stod =)
 
kan säga att jag hade koll
vis av erfarenhet från borttappade bilar
kollar jag alltid av exakt var vi parkerat
innan vi går in o shoppar
 
 
 
väl hemma igen
började jag återställa huset till "normalläge" igen
julgranen är nu ett minne blott
adventsstakar utbytta mot lampor
 
 
o tomtarna sover sött till nästa år
nerpackade i flyttlådan
så fräscht det känns
o vårkänslorna nästan slår ut i blom
 
 
nu kommer det att finnas härliga buketter
med tulpaner på köksbordet ett bra tag framöver
om det är något jag gillar så är det just
krispiga vita tulpaner
 
 
dagen som gått
har varit sakta o stilla
jag vill ju gärna bli sån
när jag gjort nåt utöver det vanliga dagen före
 
 
dock tog vi en riktigt trevlig skogspromenad
med Stationsallens hundar o mattar
nåt som vi alltid upskattar
vi som bor på Klackvägen
 godisstund på Pinnvägen kan se ut så här
 
 
eller såhär
 
 
hur som helst är dessa stunder mycket uppskattade
 
 
nu återstår just inget av dagen
o jag är nöjd med det
för imorgon väntar extra skoj
bara det att få klä upp sig lite fin
o bli hämtad, skjutsad o bjuden
gör att jag ser fram emot det som komma skall
 
frid Irene
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Lena

Jag älskar också vita tulpaner, överhuvudtaget alla vita blommor utom nejlikor.
Vilket fint fönster med snygga lampor o en jättesnygg matta.
Ert hus är verkligen smakfullt tycker jag.
Kramar Lena

Svar: Tack ! Mm visst är vita blommor helt fantastiska jag har redan köpt mig två buketter tulpaner i den färgen .. o fler lär det bli ! Kram Irene
Irene Ek

skriven

Kommentera inlägget här :