1 januari 2015

 
det nya året började med en sparktur på Grycken
i glada vänners lag
isen är svart o genomskinlig o mosaikmönstrad
 
 
känns lite farlig men man ser hur tjock den är
tack vare sprickorna som finns där
så vi kavade lugnt iväg på den
så alla glada hundar fick rasa av sig
 
 
vi gick ut ensamma på hela sjön
men möttes av en glad o lång skara människor på hemvägen
det var trevligt att för en gång skull
se hur Undvika-Mickes jobb med att ploga upp bana
mellan Luddegropen (Klackens bad) o Silfhytteå
gett resultat o spritt sig till gemene man
 
 
det var trötta o nöjda hundar som gick hemåt
även deras mattar var glada att vara välbehållna iland
det är lite läskigt att se botten o dess stenar genom svartisen
 
 
för respekten för isarna det finns där
trots att jag motarbetar min skräck monumentalt
men med isdubbar o spark
känns det ändå ganska tryggt
o vi är ju ett helt gäng
så nån av oss får lov att dra upp de andra om vi skulle dratta i
 
 
fast det gäller nog att det är jag som inte drattar i
då de andra "damerna" o jag
inte alls spelar i sammma vikt division
det är jag o sedan är det de vackra smala sylfiderna
 
 
det nya året har börjat bra
det var en skön dag
som liksom nästan resten av hela Sverige
avslutades med en god pizza m sallad
vi åt "home-made" Hawaii-pizza o Irenes goda pizzasallad
 
 
 
imorgon skall vi ut i civilisationen o "fajtas"
bland andra IKEA-besökare
så önska oss "lycka till"
 
Frid Irene
 
 
 

Kommentera inlägget här :