Skid-VM-invigning i Falun idag

egentligen hade jag inget nytt att skriva om idag
eftersom jag mest städat hela dagen
o inte hunnit med så mycket annat
 
 
dock kan jag berätta att jag gav upp försöket
att få ur de totalt fastväxta Fikusarna ur krukorna
de får bo kvar till de spränger dem själva
 
 
däremot träffade vi den här killen
när vi skulle ut på eftermiddagspromenaden
han kom spatserande på vägen
men skrämdes ganska raskt upp i ett träd av vovvarna
 
 
där satt han sedan både länge o väl
 
 
vi har ett rikt o fint djurliv alldeles utanför vårt fönster
o idag var dessa två ljuvliga varelser ute på åkern
de har det jobbigt nu med snön o vargen som ständigt lurar på dem
o de har decimerats svårt i vinter
vi har som mest sett fyra stycken på samma gång
mot förra vinter då de kom "flockvis"
som mest sjutton djur samtidigt
 
 
men det märkligaste är allt att det vårregnat hela dagen
så här såg vår eftermiddagspromenad ut
hur blött o ruggig som helst
 
 
Februari som vanligtvis är den kallaste månaden på året
lite trist är det naturligvis eftersom skid-VM i Falun börjar idag
 
det tar liksom lite sordin på skidfesten att det regnar o blåser
när det borde vara fryskallt o solsken
så glad jag är att jag inte köpt biljett till invigningen
utan kan sitta hemma i husvärmen o titta på SVT-play på TV;n istället
 
 
samtidigt vill jag önska Carina Höglund (restaurang Stjärnsunds herrgård)
Lycka till !! hon skall laga mat o sälja Husmanskost i detta tältet
under hela VM-perioden i Falun
Så är ni dit o känner Er hungriga
besök gärna hennes servering
tror Ni blir glatt överrraskad av menyn
 
 
det var allt för idag
 
frid Irene
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :