karma

gårdagen var både glädje o sorg
glädje över framgång i skid-VM Falun
                                                                            (bild:aftonbladet)
 
sorg över en förlorad dag
magont, illamående, frossa o allergireaktion
"mediciner" kan ha den effekten på mig
men nu vet jag bättre o låter bli just den sorten hädanefter
 
(lånad bild från evaotildas.blogg.se)
 
hjärtat värmdes dock av väninnan Eva P.
som kom utan att jag behövde fråga
o gick med vovvarna på eftermiddagspromenaden
undrar om hon förstod hur gott det gjorde i mig
 
insåg då att man skall aldrig vara rädd att be om hjälp
nåt jag har väldigt svårt för, är ju en "kan själv tjej"

måste jobba på det,
Tack Eva ! för att du påpekade det !
 
 
idag mår jag bättre, har tom ätit frukost o njutit
o ser med förvåning att halvmeters-snön
nu fått ge vika för vårvindar o plusgrader
fortsätter det så här har vi bar backe redan nästa vecka
våren ser ut att komma tidigt iår
 
 
imorgon är en glädjens dag
vad som händer då, återkommer jag till
men kan säga att det är nåt jag sett fram emot länge nu
 
bara det att jag ser fram emot nåt
är en milsvid skillnad från drygt ett halvår sedan
då jag gick i ett Fatigeue-töcken
dvs trötthetens förlamande tecken
då jag blev förlamande trött av bara att veta att nån gång under veckan
måste jag åka o handla, städa eller vad det vara månde
eller var för trött för att orka skratta, leva o njuta
så ibland kan mediciner vara en lisa för själen
 
även om jag som igår får bakslag
så är ALLT värt att testa, åtminstone en gång
 
för det finns alltid små mikroskopiska korn
som sätter Guldkant på vardagen
o fyller den med värme glädje energi o kärlek
 
som vänner, mediciner eller en blombukett
 
 
även om den nu sett bättre dagar
så njuter jag av den eftersom givaren gav den från sitt hjärta
 
 
Frid Irene
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :